En smakebit på søndag: Dagen skal komme med blå vind

Foto: Gyldendal Forlag

Foto: Gyldendal Forlag

Kaster meg på denne søndagsutfordringen startet av Flukten fra virkeligheten. Jeg leser for øyeblikket Dagen skal komme med blå vind, av Levi Henriksen.

«I det ene øyeblikket på toppen av verden med begge hender på styret og blikket festet langt fram. I det neste øyeblikket liggende i veien med blikket festet enda lener fram. Now you see me, now you don’t. Hans egen måte å gjemme seg på. Følelsen av iblant å sitte som et barn med begge hender foran ansiktet.»

Her finner du flere gode smakebiter.

26 thoughts on “En smakebit på søndag: Dagen skal komme med blå vind

    • Har lest i overkant av en tredjedel av boken nå, og så langt syns jeg den er bra. Litt annerledes enn det jeg vanligvis leser, men annerledes på en bra måte 🙂

  1. Jeg har bare lest en barnebok av Levi Henriksen (Engelen i helvetesgapet) Men til gjengjeld elsket jeg den, så jeg har bestemt meg for å lese voksenbøker av ham og. Det har egentlig bare stått på tiden! 🙂

  2. Har lest flere av bøkene til Levi- og han er en ener til å formidle stemninger og litt sære miljøer. Denne har jeg ikke lest enda, men det kommer jeg nok til å gjøre- takk for smakebiten og påminnelsen!!

  3. Takk for smakebiten:) Har sett denne boken på biblioteket og vurdert å låne den med meg,men har ikke fått somlet meg til det. Kanskje på tide å sjekke ut Levi Henriksen sitt forfatterskap:)

  4. Har heller ikke lest noe av denne forfatteren enda jeg har lest bak på bøkene mange ganger og vurdert det. Men kanskje en dag tar jeg å plukker med meg en hjem, hører jo mange liker bøkene hans. Må jo finne ut om jeg også kommer til å gjøre det. Takk for fin smakebit og ha en herlig søndag!:)

Legg igjen en kommentar

