En smakebit på søndag: Kunsten å være kvinne

Selv om Flukten fra virkeligheten ikke arrangerer en smakebit på søndag-spalten idag, så tenkte jeg at jeg skulle legge ut en smakebit her likevel. Jeg ble ferdig med Doña Maria på fredag, og begynte straks på Kunsten å være kvinne av Caitlin Moran. Dette utdraget er fra første kapittel, Verdens verste fødselsdag:

Jeg kommer hjem og setter meg til å gråte på trappen utenfor. Huset er oppriktig talt for fullt av folk til å gråte inne. Jeg har grått inne før – og forsøkt å forklare en av de andre, mellom hikstene, hvorfor jeg gråter, men har bare kommet halvveis før neste mann så kommer inn og må høre historien fra begynnelsen av, og før jeg vet ordet av det, har jeg fortalt den verste delen seks ganger og blitt så hysterisk at jeg har fått hikke for resten av dagen.

Foto: gyldendal.no

Foto: gyldendal.no

 

Legg igjen en kommentar

