Boken på vent #3

Det er tirsdag, og Boken på vent-tid hos Beathes Bokhylle.

Min bok på vent denne uka er Flaggermusmannen av Jo Nesbø. Den er også på sommerlektyrelisten min. Det har jo vært så mye oppstyr nå rundt den nyeste boken til Nesbø, Politi. Og jeg er selvfølgelig blitt nysgjerrig. Det er bare det at jeg aldri har lest en eneste bok om Harry Hole. Og selv om jeg har blitt fortalt at man ikke trenger å ha lest alle for å lese en, så klarer jeg liksom ikke å bare begynne midt i. Så da starter jeg på den første boken om Harry Hole, Flaggermusmannen.

Jo Nesbø er forfatter, musiker, siviløkonom og finansanalytiker. Flaggermusmannen, utgitt i 1997 var Nesbø sin første roman. Han vant både Rivertonprisen og Glassnøkkelen for den samme år.

Forlaget skriver om boken:

Politimannen Harry Hole er i Sydney for å bistå australsk politi i etterforskningen av mordet på en ung norsk kvinne. På sin vei gjennom lysskye miljøer treffer han horer og halliker, transer, klovner og pushere. Og noen aboriginer, Australias urinnvånere.
Harry Hole har reist så langt vekk fra Norge som det er mulig å komme. Saken er komplisert, og i den blinde nattejakten på morderen har han bare svake ekko å navigere etter.

Mitt eksemplar av boken er på vei i posten, og jeg gleder meg til å begynne på Harry Hole-eventyret 🙂

Flere bøker på vent finner du her.

15 thoughts on “Boken på vent #3

  1. Jeg har heller ikke lest en eneste bok av Nesbø men i likhet med deg så har jeg blitt nysgjerrig på hva dette er for noe,og har lyst til å ta fatt på Harry Hole eventyret jeg også. Spent på hva du syntes.

  2. Jeg er veldig enig i at hvis man skal lese Harry Hole bøkene så bør man lese dem i rekkefølge. Det er absolutt da man får mest utav dem. Jeg stilte meg negativ til alt oppstusset rundt den siste boken og tenkte at når den blir så «hauset» opp så er den sikkert ikke så bra som alle vil ha det til. Jeg tok feil… (Har nettopp lest den)
    Ønsker deg en fin tirsdag!

  3. Dere som ikke har blitt kjent med Harry Hole enda, er heldige. Gled dere! Politi var en kjempe opptur fra boken før, så det er ikke opphauset 🙂

  4. Gled deg, det er en spennende reise med Harry Hole (selv om jeg er blant de få som ikke var spesielt begeistret for de siste bøkene i serien …)

  5. Er stor Harry Hole fan, men ble ikke det får noen år siden og da begynte jeg midt i sånn ca av bøkene han har skrevet. Kunne også tenkt meg å lese de første av han. Kanskje jeg skal gjøre det etter Politi:) Kos deg med boka!:)

Legg igjen en kommentar

