Juni – en oppsummering

Off, juni gikk fort. Den raste rett og slett forbi. Tre eksamener, en bachelorgrad i boks, flytting fra en by til en annen og en uke på kurs i Sverige. Puh. Jeg har blitt overrasket tre dager på rad nå, når jeg har sett på kalenderen og funnet ut at det er juli allerede.

Men hva skjedde i min bokverden i juni da? Vel, for det første så startet jeg jo en bokblogg. 11. juni var den magiske datoen. Jeg hadde begynt å utforske bokbloggeruniverset en stund før dette, og tenkte at å ha min egen bokblogg for å holde litt oversikt og sånt, var jo en fryktelig god ide. Så da ble det sånn.

Også har jeg jo lest noen bøker da. Syv bøker, hvorav seks i papirformat og en i lydformat, som jeg syns er et ganske greit tall med tanke på alle de andre tingene jeg også har fått tid til denne måneden. Bøkene jeg har lest er:

Jeg har skrevet omtale av alle bøkene unntatt Mofongo, for den leste jeg før jeg startet bloggen. Ser at jeg har lest hele tre bøker av Samartin denne måneden. Hva kan jeg si, når jeg først starter i en gate så blir jeg ofte der en stund 😛

Nå det gjelder sommerlektyrelisten min, så har jeg så langt lest tre av fem bøker. Rett og slett fordi jeg venter på å få de to siste – Flink pike, av Gillian Flynn og Flaggermusmannen, av Jo Nesbø – i posten. Hvor lang tid kan det ta liksom? Så det har blitt noen andre bøker innimellom. Men jeg innser nå at jeg absolutt ikke tok for hardt i med å skrive fem bøker på listen. Kanskje jeg burde lage en sommerlektyre 2?

Nå leser vi tredje dagen i juli, og jeg er godt igang med andre bok denne måneden. Jeg elsker juli, for det er den største lesemåneden min i året. Da kan jeg bare ligge på bryggekanten på hytta og lese bok etter bok. Må bare bli ferdig med et oppussingsprosjekt her hjemme, også farer det sørover i landet.

Annetes bokboble har tatt initiativ til en blogghopp med junioppsummeringer, en strålende idé, og trykker du her, kan du lese andre bokbloggere sine junioppsummeringer også.

8 thoughts on “Juni – en oppsummering

  1. Må jeg si jeg er imponert over hvor mange bøker du har fått lest med eksamener, flyttig og kurs! og gratulerer med bachelor i boks! Mange gode bøker du har lest! Av disse har jeg ikke lest noen, men det er flere der jeg gjerne skulle ha lest. Levi Henriksen, blant annet.
    God sommer!

  2. Ble helt imponert at du har greid å lese så mye når så mye har skjedd i livet ditt:) Gratulerer med bacheloren !:) Kom nå på at jeg skulle jo også lese litt Cecilia Samartin bøker iløpet av sommeren, sånn har det ikke blitt, har andre bøker på listen. Har så mange snikebøker som snik seg imellom sommerens utvalgte bøker, at jeg har bare lest 2 (Leser da på to til som ikke er avsluttet ennå) av 10 av de jeg har valgt ut. Virker som du har lest mye gode bøker. Ønsker deg en fin sommer og en fin juli måned!:)

Legg igjen en kommentar

