En smakebit på søndag: Menn som hater kvinner

Jeg holder for tiden på å lese tre bøker. Det tapte symbol, av Dan Brown hører jeg på lydbok mens jeg går på tur og pusser opp. Bared to you, av Sylvia Day begynte jeg å lese på iPaden for noen dager siden, men akkurat nå er jeg på hytta i strålende solskinsvær, og siden det ikke går an å lese på iPaden ute, begynte jeg fredag også på Menn son hater kvinner, av Stieg Larsson.

Det er altså sistnevnte bok det kommer smakebit fra idag, fra den siste siden jeg leste før jeg slukket nattlampen igår:

Også Armanskij hadde klådd på henne en gang, men det hadde vært vennlig klåing, uten skumle hensikter. Men å be ham om hjelp bød henne imot. Han var sjefen hennes, og det ville sette henne i gjeld til ham. Lisbeth Salander lekte med tanken på hvordan livet ville arte seg hvis det var Armanskij som var verge for henne, istedenfor Bjurman. Hun smilte plutselig. Tanken var ikke ubehagelig, men Armanskij ville antagelig ta oppdraget så alvorlig at han ville kvele henne med omsorg. Det var … tja, muligens et alternativ.

20130707-090857.jpg

Det er Flukten fra virkeligheten som hver søndag arrangerer En smakebit på søndag, og klikker du her, kan du lese andre smakebiter.

20 thoughts on “En smakebit på søndag: Menn som hater kvinner

  1. Jeg elsket alle tre bøkene til Stieg Larsson, og filmene. Bøkene har jeg bare lest en gang, men filmene har jeg sett om igjen. Ikke minst pga Noomi Rapace 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

Legg igjen en kommentar

