Boken på vent #5

Det er flotte Beathes Bokhylle som arrangerer Boken på vent hver tirsdag.

Min ventende bok denne uken er Jenta som lekte med ilden, av Stieg Larsson. Dette er bok nummer to av tre i Millenniumserien. Jeg leste første bok, Menn som hater kvinner, forrige uke. Den falt i smak, så det er nok ikke lenge til jeg tar fatt på denne boken.

20130715-233936.jpg

Fra baksiden av boken:

Lisbeth Salander vender tilbake til Sverige etter et lengre opphold i utlandet. Hun har skaffet seg en stor sum penger og er for første gang i sitt liv økonomisk uavhengig.

Samtidig har Mikal Blomkvist i tidsskriftet Millenium fått tilgang brennhett nyhetsstoff: Journalisten Dag Svensson og hans samboer Mia Bergmann har kommet over avslørende opplysninger om en omfattende sexhandel mellom Øst-Europa of Sverige. Mange av dem som er innblandet i saken, har fremtredende posisjoner i samfunnet.

Dystre hendelser i Salanders fortid begynner å gjøre seg gjeldende. Da Dag og Mia blir brutalt myrdet, rettes mistanken mot Salander, og en storstilt politijakt settes i gang. Salander bestemmer seg for en gang for alle å gjøre opp med fortiden og sørge for at de som fortjener det, får sin straff. Blomkvists og Salanders veier krysses nok en gang.

Flere ventende bøker finner du her.

18 thoughts on “Boken på vent #5

  1. Disse blir bare bedre og bedre 🙂 Takk for fin kommentar, blir ingen smakebit fra meg, for jeg har det for travelt med å komme meg ut i vakre, varme Wien 🙂

  2. Ja,jeg husker at det hastet for meg å få alle bøkene i hus med det samme for de kom jeg til å lese fortløpende, vel det er noen år siden nå og bøkene er like ulest som den gang. Har sett og likt filmene veldig godt og bøkene er sikkert enda bedre så kanskje de blir lest en gang?

  3. å, det er bare helt utrolig gode bøker! Om jeg ikke husker feil, så likte jeg bok nummer to best! Ser det er mange som ikke har lest de enda, men jeg fikk jammen lyst til å lese de om igjen nå!

Legg igjen en kommentar

