En smakebit på søndag: Drageløperen

Det er som vanlig tid for smakebiter hos Flukten fra virkeligheten, og min smakebit idag kommer fra Drageløperen:

«Men naboen min sa at talibene så på det store huset – hva var det han sa? – jo, at de så på det slik ‘ulver ser på en saueflokk’. De fortalte Hassan at de ville flytte inn for angivelig å passe på det til jeg kom tilbake. Hassan protesterte igjen. Så tok de ham med ut på gaten …»

«Nei,» stønnet jeg.

«… og ga ham ordre om å knele …»

«Nei. Gud, nei.»

«… og skjøt ham i bakhodet.»

«Nei.»

«… Farzana kom skrikende og angrep dem …»

«Nei.»

«… skjøt henne også. Selvforsvar, hevdet de senere …»

Men alt jeg kunne var å hviske «Nei, Nei, Nei,» om og om igjen.

 

24 thoughts on “En smakebit på søndag: Drageløperen

  1. Kos deg med lesingen. Leste den boka for noen år siden og det er en bok man ikke glemmer. Husker den godt den dag i dag. Den er både fin og vemodig på mange måter. En vongod bok eller hva jeg skal kalle det 🙂

  2. ååå, dette er så trist! Og det er en så vond, men likevel så vakker bok! Virkelig en av de bøkene som har gjort setert inntrykk på meg! Gleder meg til hans neste bok kommer ut nå snart!
    Ha en glad søndag!

Legg igjen en kommentar

