Juli – en oppsummering

Da er juli over. Årets beste måned. Hvorfor årets beste spør du? Jo, for det er den måneden jeg her mest tid til å lese bøker. Årets juli har gitt meg mange lange fine dager på brygga med sol og gode bøker. Mmmmmm.

Leste bøker
Jeg har fått lest ti bøker i juli:

I tillegg begynte jeg siste dag i juli på Reisen hjem, av  Lori Lansens. Tipper jeg blir ferdig med den i løpet av dagen. Jeg har fått skrevet bokomtaler til alle bøkene jeg har lest, og hvis du vil lese en av dem, er det bare å trykke på bokens navn i listen over.

Nyanskaffelser
Det har også blitt en hel del nye bøker denne måneden. Det var jo 50 %-salg hos ark i tillegg til at jeg hadde meg en tur på loppemarked forrige helg. Bokhylla mi teller hele 18 nye titler i juli:

  • Fortellingen om Petter Northug, Carina Olset
  • Middagen, Herman Kock
  • Dronningen, Ingar Sletten Kolloen
  • Gull og grønne svensker, Thorkild Gundersen
  • To kill a mockingbird, Harper Lee
  • Flaggermusmannen, Jo Nesbø
  • The Great Gatsby, F. Scott Fitzgerald
  • Kakerlakkene, Jo Nesbø
  • Rødstrupe, Jo Nesbø
  • Flink pike, Gillian Flynn
  • Noen kjenner mitt navn, Lawrence Hill
  • Arabiske netter, Naguib Mahfouz
  • Stylesmysteriet, Agatha Christie
  • Ansikt til ansikt, Gunnar Saalesen
  • Drapet på Harriet Krohn, Karin Fossum
  • Nattog til Lisboa, Pascal Mercier
  • Schindlers liste, Thomas Keneally
  • Ulvenatten, Tom Egeland

Av disse har jeg fått lest Middagen, Flaggermusmannen, Kakerlakkene, Flink pike og The Great Gatsby. Resten blir foreløpig liggende på vent, men jeg gleder meg stort til alle sammen.

Om jeg har vært på loppemarked? Vel... :P

Om jeg har vært på loppemarked? Vel… 😛

Sommerlektyre
Sommerlektyren min var jo ingen sak å bli ferdig med. Da pinglete meg ikke hadde satt opp mer enn fem bøker. Jeg har nok ikke lest mer i juli i år enn jeg har gjort andre år, men siden jeg aldri før har skrevet ned hva jeg faktisk har lest, så har jeg ikke vært klar over hvordan det sto til med statistikken. Jeg var relativt tidlig ferdig med sommerlektyrelisten, bortsett fra at det tok så lang tid før Flink pike kom i posten, så det ble en del andre bøker innimellom.

Månedens favoritt
Månedens favorittbok er uten tvil Drageløperen. For en vanvittig fantastisk bok. Jeg hadde mange flotte stunder sammen med den. Den bragte frem både smil og tårer. Også fikk den meg til å tenke over en og annen ting sånn moralsk sett også. Årets sommerbok!

Månedens beste bok!

Månedens beste bok!

Leseplaner for august
August skal inneholde mange flotte bøker og lesestunder. Jeg har ikke lagt store konkrete planer, tar det litt som det kommer. Men jeg skal i alle fall først bli ferdig med Reisen hjem. Og i slutten av måneden skal jeg lese To kill a mockingbird i forbindelse med Lines lesesirkel. Det blir første gang jeg prøver meg der, spennende. Også skal jeg lese Arabiske netter, som jeg fant på loppemarkedet sist helg. Alt annet blir en bonus.

For flere julioppsummeringer, klikk på lenken under:

6 thoughts on “Juli – en oppsummering

  1. Reisen hjem har jeg hørt på lydbok. Likte den godt, og 4 av de andre bøkene du har lest står på vent i bokhylla. Gøy med gode loppefunn 🙂

  2. Jeg har aldri kjøpt bøker på loppemarked, kanskje jeg skal prøve det 🙂 Gled deg til «Og fjellene ga gjenlyd» Khaled Hosseini sin nye bok som kommer ut til høsten.

Legg igjen en kommentar

