Boken på vent #8

Heldigvis er det tirsdag igjen og heldigvis er det Boken på vent-tid hos Beathes Bokhylle. Min ventende bok denne tirsdagen plukket jeg med meg på loppemarked forrige helg for skarve 10 kroner. Det er Tom Egelands Ulvenatten, som det også er laget film av. Den kommer jeg nok til å se etter at jeg har lest boken. Jeg har faktisk ikke lest noe av Egeland enda, så dette skal bli spennende. På baksiden av boken står det som følger:

ulvenatten

Marerittet starter presis klokken 22.00. Tsjetsjenske terrorister kupper norsk fjernsyns mest populære debattprogram. For deltakerne i den direktesendte tv-debatten, politiet og regjeringen begynner en nervepirrende natt.

Bevæpnet med pistoler og bomber krever terroristene at hvert minutt av gisseldramaet skal kringkastes – til stadig flere tv-kanaler verden over. I kulissene jobber politiets forhandler og gisselredningsgruppe for å redde flest mulig ut av studio 2 i live.

I denne forrykende thrilleren følger vi dramaet gjennom juninatten – minutt for minutt, time for time.

25 thoughts on “Boken på vent #8

  1. Jeg så klipp av filmen for lenge siden og tenkte at den og boken må jeg få med meg, men det gikk like fort i glemmeboken så denne påminnelsen trengte jeg. Har bare lest en bok av Egeland før, men har flere liggende på vent. Ha en fin tirsdag:)

  2. Har lest Lucifers evangelium og Fedrenes løgner (likte den første godt den andre ikke fullt så godt) Denne her høres veldig ut som en «guttebok» 🙂

  3. Jeg har heller ikke lest noe av Egeland enda. Det er egentlig bare fordi det er så mange bøker jeg har lyst til å lese at jeg ikke får tid til å lese dem alle sammen 🙂 Ønsker deg en fin tirsdag!

  4. Dette er ei veldig spennande bok; ein actionthriller som gir lesaren høg puls. Boka er mykje betre enn filmen. Og ja, denne har ein annan stil enn Bjørn Beltø-serien.

  5. Har en kollega som går på loppemarked. Har fått en del bøker av henne. Selv kommer jeg meg aldri avgårde, Kanskje like bra – jeg hadde vel gått amok. Har lest to bøker av Egeland; jeg synes han skriver megabra. Men denne har jeg ikke lest.

  6. Farlig med loppemarked:) Alt for mange gode deals, heldigvis er det lenge mellom hver gang, men bruktbutikker er like farlige:) Tom Egeland har jeg alle bøkene til i bokhyllen min, har lest de to første av han og er nok ikke de to beste, men jeg koste meg med de. De hadde litt eventyr over seg, men ble meget underholdt og jeg gleder meg til å lese de neste bøkene av han. Kanskje jeg må kaste meg over en til høsten. Kos deg med boka!

    • Huff, jeg syklet forbi en bruktbutikk jeg ikke visste om her en dag, og måtte anstrenge meg stort for å ikke stoppe. Det var store, tiltrekkende stabler av bøker utenfor… Sukk…

Legg igjen en kommentar

