Bokomtale: Jenta som lekte med ilden

jenta som lekte med ildenForfatter: Stieg Larsson
Forlag: Gyldendal
Utgivelsesår: 2007

Dette blir en relativt kjapp omtale, men det blir i hvert fall en.

Jenata som lekte med ilden er den andre boken i Millenium-serien. Her treffer vi igjen Lisbeth Salander og Mikael Blomkvist. Lisbeth blir uskyldig anklaget for et mord på et ungt par som holdt på å avsløre den svenske sexhandelen. Det er få personer som tror på Lisbeths uskyld, men Mikael er en av dem. Han driver en jakt for å finne den egentlige skyldige.

Jeg likte den første boken i Millennium-serien, Menn som hater kvinner, godt. Jenta som lekte med ilden er minst en million ganger bedre. Elsket den, og holdt på å kaste meg rett over tredje bok i serien med en gang jeg var ferdig med den. Men jeg klarte å beherske meg, og begynte heller på en annen bok, for jeg vil at gleden ved disse bøkene skal vare litt lenger. Og da gjelder det å porsjonere ut. Så nå leser jeg en bok eller to eller tre imellom. Også tar jeg fatt på den tredje og siste boken.

6 thoughts on “Bokomtale: Jenta som lekte med ilden

  1. Tilbaketråkk: Boken på vent #11 | Lesehesten

  2. Tilbaketråkk: Listefeber | Lesehesten

  3. Tilbaketråkk: Fra A til Å (Z) | Lesehesten

  4. Tilbaketråkk: Top ten tuesday: Books read in 2013 | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

