En smakebit på søndag: To kill a mockingbird

Det er søndag og tid for smakebiter hos Flukten fra virkeligheten. Jeg leser for øyeblikket To kill a mockingbird, av Harper Lee:

to kill a mockingbirdIn a fog, Jem and I watched our father take the gun and walk out into the middle of the street. He walked quickly, but I thought he moved like an underwater swimmer: time had slowed to a nauseating crawl.

When Atticus raised his glasses Calpurnia murmured, «Sweet Jesus help him», and put her hands to her cheeks.

Atticus pushed his glasses to his forehead; they slipped down, and he dropped them in the street. In the silence, I heard them crack. Atticus rubbed his eyes and chin; we saw him blink hard.

27 thoughts on “En smakebit på søndag: To kill a mockingbird

  1. Håper jeg rekker å lese den før året er omme jeg også for det er en bok jeg virkelig er nysgjerrig på. Også er det ekstra morsomt at noen elsker den, og at noen synes den ikke er noe særlig bra, da må man jo finne ut av det selv. Takk for veldig bra smakebit!:) Ha en koselig søndag!

  2. Denne har jeg lest, og jeg likte den virkelig godt. En bok jeg faktisk kunne tenkt meg å lese om igjen! Ønsker deg en fin søndag!

Legg igjen en kommentar

