Boken på vent #13

Oisann! Det er jammen 1. oktober idag. Den andre høstmåneden. Tre måneder igjen av året. SOM tiden flyr. Her hjemme har det vært strålende sol fra blå himmel i en uke nå, så bortsett fra temperaturen er det jammen ikke mye som tyder på høst. Høstfargene lar vente på seg, og det samme gjør høstregnet (heldigvis!), selv om vi sant nok fikk en god forsmak på det for noen uker siden.

Men ikke bare er det 1. oktober, det er også tirsdag. Og hver tirsdag arrangerer Beathes Bokhylle utfordringen Boken på ventHer kan man lage et innlegg om en bok man har tenkt å lese. Det kan være en bok du har hatt liggende lenge, eller en du nettopp har oppdaget.

Min ventende bok denne uken er Sorgenfri. Det er den fjerde boka i serien om Harry Hole, forfattet av Jo Nesbø. Jeg bestemte meg for å begynne å lese Harry Hole da den siste boka, PolitiI, kom ut før sommeren. Det var jo så mye snakk om den. Men jeg kunne jo ikke begynne rett på den, jeg måtte jo lese de andre bøkene først. Så nå har jeg lest Flaggermusmannen og Kakerlakkene, som er bok en og to. Disse har jeg også skrevet omtaler om, bare klikk på boknavnet. For øyeblikket holder jeg på med tredje bok, Rødstrupe. Neste bok ut blir altså Sorgenfri. Forlagethar følgende å si om boken:

SorgenfriHøsten har begynt. I et banklokale i Oslo sentrum har filialsjefen fått tjuefem sekunder på å tømme minibanken. Han bruker trettien. Raneren viser seks fingre i overvåkningskameraet og skyter en kvinnelig ansatt.
Førstebetjent Harry Hole våkner i leiligheten sin med en tolv timers black-out etter en middag hos Anna, en gammel flamme. Han settes på ranssaken sammen med den nyutdannete Beate Lønn, og da en ny bank blir ranet, søker de hjelp hos den myteomspunne bankraneren Raskol.
Anna er forsvunnet. Og høsten har bare akkurat begynt.

14 thoughts on “Boken på vent #13

  1. Ja,det er nesten skremmende hvor tiden flyr! Fint at du er i gang med Nesbø sine bøker, selv må jeg vente til nyåret pga prioritering til bokbloggerprisen. Dette er bøker jeg er virkelig frem til å lese. Her er det også nydelig vær i dag, så det er bare å nyte det! Ha en super dag:)

  2. Skulle også ha startet på de første bøkene hans, har bare lest de siste:)Tenk at det er bare 3 måneder igjen av 2013, blir nesten litt stresset av å tenke på det, så skal snart slutte å tenke på det, hehe:) Kos deg med Nesbø bøkene!:)

Legg igjen en kommentar

