En smakebit på søndag: Odinsbarn

Det er søndag. Det er tid for smakebiter. Hos Flukten fra virkeligheten.

Min smakebit idag kommer fra Odinsbarn, skrevet av Siri Pettersen, og er hentet fra side 7, som er nøyaktig dit jeg har kommet i boken:

odinsbarnThorrald kom seg inn, men døra ville ikke lukke bak ham. Snøen tvang seg inn i dørkarmen fortere enn han greide å sparke den vekk. Han knuget bylten i armene og sprang mot døra som en okse. Det holdt, og han fikk slåen for. Hjemme. Trygg nå.

Han gikk bort til gluggen og kikket ut. Ingen kunne se noe utenfra. Spesielt ikke i vær som dette. Likevel … Han la bylten fra seg på bordet og stengte skoddene.

Kollkagga. Ingenting kan stanse Kolkagga.

Kjerringtanker! Hva skulle Kolkagga med ham? Han hadde ingenting å svare for! I det samme han tenkte tanken, syntes hele livet hans å seile foran øynene. Drogene han solgte utenfor rådslauget. Opa til folk som røkte seg ihjel.

15 thoughts on “En smakebit på søndag: Odinsbarn

  1. En fin smakebit! Jeg har kommet ca halvveis i boken, men la den fra meg for å lese Skyggejeger serien som jeg har lånt på biblioteket. (lånetider og sånt :-)). Boken skal jeg helt sikkert lese ferdig og jeg gleder meg til å finne ut hva som vil skje videre! Ønsker deg en fin søndag!

Legg igjen en kommentar

