Bokomtale: The Casual Vacancy

the casual vacansyForfatter: J. K. Rowling
Forlag: Little, Brown
Utgitt: 2012
Kilde: Egen bok (kjøpt på loppemarked)

Denne boken skuffet meg. Den har fått varierte tilbakemeldinger og kritikker på markedet. Jeg tilhører dem som ikke er begeistret. Derfor blir dette ingen lang omtale, om man kan kalle det en omtale i det hele tatt. For all del, Rowling tar oppp mange samfunns- og moralske spørsmål i boken. Men det blir rett og slett for langdrygt og kjedelig for min del. Nei, Rowling, hold deg til det du kan: Ungdomslitteratur.

For det skal hun ha. Selv om hun skuffer meg i denne boken, har jeg mye å takke henne for. Min barndom ville ikke vært det samme uten Harry Potter-bøkene. Jeg har lest dem alle, på norsk og på engelsk. Jeg har hatt så mye gøy. Så mange timer alene i mitt (hennes?) eget univers. Så min anbefaling til leseren: Jeg går ut ifra at du har lest Harry Potter, men har du det ikke, så er det jammen på tide å få fingen ut. Shame on you! Hva angår The Casual Vacancy: Hold deg borte 😉

2 thoughts on “Bokomtale: The Casual Vacancy

  1. Tilbaketråkk: Fra A til Å (Z) | Lesehesten

  2. Tilbaketråkk: Oktober – en oppsummering | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

