En smakebit på søndag: Enhjørninger og avsagde hagler

nemi 1Jeg har skikkelig Nemi-dilla for tiden. Det vil si, jeg har lenge abonnert på bladet og sluker det hver gang det kommer ut. Men akkurat nå har jeg sånn skikkelig dilla og leser nesten ikke noe annet. Det er den første boka «Enhjørninger og avsagde hagler» jeg har fortryllet meg bort i. Den inneholder alt av striper fra starten av og frem til 2000. Jeg ante for eksempel ikke at Nemi først het «Den svarte siden» og så «De svarte sidene» før det skiftet navn til Nemi i 1999. Det er også kult å se hvor annerledes Nemi så ut i starten, selv om du helt klart ser at det er henne da.

Teksten fra en av mine favorittstriper:
Cyan, som står og ser ut av vinduet på regnet som plasker ned: «Æsj, det bare regner, vi får jo ikke gjort noen ting! Bare lest, spist altfor mye og spilt kort«.
Nemi, som sitter i en stol med nesen i en bok og et pledd over seg: «Ja – fine sommeren«.

Takk, Lise Myhre, for at du gir meg så mange fine stunder sammen med Nemi 🙂

10 thoughts on “En smakebit på søndag: Enhjørninger og avsagde hagler

Legg igjen en kommentar

