Boken på vent #15

Boken på vent er en fast tirsdagsspalte hos Beathes Bokhylle hvor man kan fortelle om en bok man har liggende på vent og lese om bøker som andre har liggende på vent. Det er en fin måte å oppdage nye bøker på synes jeg.

Min ventende bok denne tirsdagen er Hulder som er skrevet av Tonje Tornes. Jeg skulle egentlig ha lest denne innen nå, for jeg sto i kø på den på biblioteket og når det ble min tur så glemte biblioteket å sende den ned til den avdelingen jeg hører til på. Jeg fikk rett og slett ikke tid til å dra helt opp på campus innen hentefristen, så nå står jeg jammen i kø på den igjen. Den skal heldigvis være ledig om to dager da 🙂

På Goodreads står følgende om boken:

hulderTenk om alle legender er sanne? Erik flytter med sin far til en liten bygd, der moren hans er innesperret på psykiatrisk klinikk. På gården der de bor, skjer det underlige ting om natten. En jente sniker seg rundt. En lettkledd jente med hale.Sammen med sine eneste venner i den nye klassen, det merkelige tvillingparet Trine og Tore, får Erik innblikk i de underjordiske kreftene som styrer den vesle bygda. Deres eneste guide i denne magiske verdenen er den vakre hulderen Flora. Hulder er første bok i serien om Erik Skoglund.

Flere bøker på vent finner du her.

5 thoughts on “Boken på vent #15

Legg igjen en kommentar

