En smakebit på søndag: Divergent

Idag er det 1. desember og første søndag i advent. Endelig! Her sitter jeg og spiser frokost med kaffe i julekopp med snømann på og Michael Bublé sin juleplate på anlegget. Også har jeg åpnet første luke i pakkekalenderen idag. Ja, jeg får pakkekalender av mamma enda jeg har rukket å bli 25 år gammel 😛 Men det er så koselig. Også er hun så flink å gi praktiske ting. Idag fikk jeg for eksempel en god ullstrømpebukse. Kanskje jeg skal ta det som et hint til at hun synes det er blitt for kaldt ute nå til at jeg kan springe rundt i tynne strømpebukser?

Uansett. Igår kveld startet jeg på Divergent av Veronica Roth på iPaden. Jeg har vært spent på denne serien. Fikk en god start på boken igår, og så langt lover det i hvert fall godt. Smakebiten kommer fra slutten av kapittel 8:

divergentThe bird sketch holds my attention. I never intended to get pierced or tattooed when I came here. I know that if I do, it will place another wedge between my family that I can never remove. And if my life here continues as it has been, it may soon be the least of the wedges between us.

But I understand now what Tori said about her tattoo representing a fear she overcame – a reminder of where she was, as well as a reminder of where she is now. Maybe there is a way to honor my old life as I embrace my new one.

«Yes,» I say. «Three of these flying birds.»

I touch my collarbone, marking the path of their flight – toward my heart. One for each member of the family I left behind.

Det er Flukten fra virkeligheten som hver søndag arrangeren En smakebit på søndag-spalten. Det er en flott mulighet for å finne ut hva andre leser, få inspirasjon til hva man kan lese, oppdage nye bøker, mimre over bøker man tidligere har lest og oppdage nye blogger. Trykk her for å lese andre sine smakebiter.

17 thoughts on “En smakebit på søndag: Divergent

  1. Julekopp det har jeg aldri eid, enda jeg har blitt en gammel dame. For en grei mamma du har som lager kalender til deg 🙂
    Kos deg med boken, den havner nok utenfor min komfortsone, og i disse dager holder jeg meg godt innenfor.

  2. Å, julemusikken har jeg glemt! Den gleder jeg meg til å sette på (Der er sport på TV akkurat nå, så jeg må nok vente!) Jeg har lest Divergent på norsk, men det er fryktelig lenge å vente på de neste bøkene så jeg lurer på om ikke jeg skal få lest dem på engelsk heller. Jeg er virkelig spent på hvordan det går! Ønsker degen fin søndag!

  3. Klart du må ha pakkekalender, håper aldri mine blir for gamle til å ville ha kalender, han eldste er 21 og digger å få kalender. Så er det koselig å lage dem også. Kos deg med den superflotte boken:-)

  4. Pakkekalender høres supert ut! Kan ikke huske sist mamma lagde en, men sjokoladekalender fungerer også fint 🙂 Divergent er kjempe bra, gleder meg til å få lest siste boka som kom ut for en liten stund siden.

  5. Så heldig du er som fremdeles får pakkekalender! For en snill mamma du har 🙂 Jeg leste Divergent for en stund siden og likte den, men jeg følte aldri for å fortsette på serien (aner ikke hvorfor, kanskje jeg burde..) Ha en fin dag 🙂

  6. Har nettopp begynt å lese den jeg også, veldig positivt overrasket, enda jeg syns den hermer en del etter «Dødslekene» av Suzanne Collins og «Cassias valg» av .

Legg igjen en kommentar

