En smakebit på søndag: Hulder

Her på bloggen har det jammen meg vært stille en hel uke, gitt. Først på grunn av skole og jobb, og senere i uken på grunn av uværet som har vært her på vestlandet. Jeg har sprunget rundt ute og plukket takplater som har blåst ned, reddet hagemøbler, måkt snø, sittet på flyplassen og ventet på folk jeg skal hente som aldri kommer, og luftet hunder som trenger pass fordi eierne er i helt andre landsdeler enn de burde være og venter på fly. Puh! For en uke. Torsdag ble jeg til og med sendt hjem fra jobb (som utelukkende foregår inne) fordi det blåste for mye ute!

Men jeg har fått lest en god del, og har faktisk tre bøker som jeg skal skrive omtaler om, som kommer i løpet av neste uke. Igår kveld fikk jeg startet på Hulder som jeg har hatt planer om å lese en stund, og dagens smakebit kommer fra den:

hulderErik merket at han ropte. Han var sint. Hva hadde han trodd? At det skulle være en demon her nede? Så var det bare en aller annen jente som spionerte på ham. Kanskje fordi han skrev den tåpelige listen? Hun dro i tauet han holdt, og nølte ikke med å bruke jenteknep. Hun klorte og lugget, men det var først da hun satte tennene i armen hans at han måtte slippe. Han hørte henne gripe stigen og begynne klatringen. Erik kastet seg fram, og på nytt fikk han tak i det varme tauet. Det var som om det var blitt levende. Det sprellet mellom hendene hans.

Som vanlig er det Flukten fra virkeligheten som arranger En smakebit på søndag, og klikker du på lenkene kan du lese andre sine smakebiter også. God andre søndag i advent 🙂

10 thoughts on “En smakebit på søndag: Hulder

  1. Det har verkligen varit ett hemskt väder de senaste dagarna och det är verkligen skönt att man kan vara inomhus då. Tack för smakebiten, det låter som en intressant bok.

  2. For en travel uke du har hatt. Det er gøy med vær, men det kan bli for mye av det gode. Takk for smakebiten, og håper du får en rolig adventssøndag 🙂

  3. Det var virkelig en travel uke! Heldigvis kom det ikke så mye snø her og taket er helt, men det ble endel ødeleggelser rundt oss. Huldra har jeg lest og jeg likte den meget godt og gleder meg til fortsettelsen 🙂 Ønsker deg en fin adventssøndag!

  4. Hulder synes jeg virker spennende så jeg ser frem til anmeldelsen din av den når du er ferdig.
    Så du har også jobb og skole samtidig, er det en deltidsutdannelse du tar? Selv om eksamen pedagogikk kan virke vanskelig er det et interessant fag så du trenger ikke grue deg 🙂

    • Neida. 100% studie og 50% jobb ved siden av. Det er travelt, men slik jeg liker det 😉 Jeg gruer meg kanskje ikke så mye til selve faget, men at det er så mye pensum man må gjennom. Og ironisk nok er jeg en lesehest… 😛

Legg igjen en kommentar

