Bokomtale: The Bone Season

the bone seasonForfatter: Samantha Shannon
Forlag: Bloomsbury Publishing
Utgitt: 2013
Kilde: Kjøpt og lest på iPad

Dette blir en relativt kort og mulig uoversiktelig omtale, rett og slett fordi det er over en uke siden jeg ble ferdig med denne boken og jeg har lest flere bøker etterpå, så ja, dere vet, kortidsminne og alt det der… 😛 Men anyway, her er hva forlaget sier om boken:

Året er 2059. Samfunnet Scion kontrollerer alt. Paige Mahoney jobber i den kriminelle underverdenen i London, der hun er en del av en hemmelig celle. Jobben hennes er uvanlig, hun søker etter informasjon ved å bryte seg inn i andres sinn. Page er en Drømmegjenger, en sjelden type klarsynt, og i en verden regjert av Scion begår hun høyforræderi bare ved å leve. En dag forandres livet hennes for alltid. Hun arresteres, kidnappes og føres til Oxford, en by som har blitt holdt hemmelig i 200 år. Paige får en Rephaite-verge, en skapning med mørk, honningfarget hud og gule øyne. Han er herren hennes. Hennes naturlige fiende. Og hvis Paige ønsker å gjenvinne sin frihet, må hun spille på lag med herren sin.

Jeg har lest boken på engelsk, og er glad for det, for noen av ordene lurer jeg seriøst på hvordan kan ha blitt oversatt til norsk på en bra måte. Jeg likte meg i Samantha Shannon sitt univers, selv om det tok meg litt tid å komme inn i, og jeg måtte google flere ord enn jeg noen gang har gjort mens jeg har lest en engelsk bok. Enda godt det var en ordliste bakerst i boken som hjalp meg godt på vei 🙂 Jeg drømte til og med om denne boken om natten, så jeg konkluderer med at det var en bra bok, og gleder meg allerede til neste bok i serien kommer ut og ikke minst filmen 🙂

 

2 thoughts on “Bokomtale: The Bone Season

  1. Tilbaketråkk: November – en oppsummering | Lesehesten

  2. Tilbaketråkk: En smakebit på søndag: The Mime Order | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

