Boken på vent #16

Hver tirsdag arrangerer Beathe’s Bokhylle «Boken på vent». Her kan man skrive om bøker man har tenkt å lese og linke til innlegget sitt. Trykk her for å lese om andre ventebøker.

Min ventende bok denne tirsdagen er Julenoveller som gis ut av Juritzen i år. Den består av 21 noveller skrevet av forskjellige forfattere. Både noen klassiske og noen nye. Jeg leste om boken på Tine’s blogg og bestillte den selv med en gang. Så den dumper forhåpentligvis ned i postkassen om et par dager 🙂 Forlaget skriver følgende om boken:

julenoveller2013I denne boken har vi samlet 21 stemingsfulle, morsomme, triste og vakre julefortellinger fra noen av landets beste forfattere.

I Amalie Skrams kjente klassiker «Karens jul» møter vi julens kalde bakside. I Knut Hamsuns «Julegilde» er det forbudt kjærlighet, og i Tarjei Vesaas «Peparkorn» kan man kjenne seg igjen i barnets utolmodige venting på den store dagen.

Anne B. Ragde, Levi Henriksen og Beate Grimsrud viser hvordan julen kan by på overraskende nye vennskap, bare man tør å åpne sitt hjem.

Og Alf Prøysen minner oss på hvilket arbeid som ligger bak de glitrende hjem, og at stemning er mer enn bare julelys.

Ellers så er jeg på vei ut dørene og skal på skolen. Siste uken nå før det er juleferie. Senere idag skal jeg kjøpe meg ny kjole til julebord på lørdag også får jeg se om jeg ikke får kjøpt et par julegaver også 😉 Ha en fin desembertirsdag!

5 thoughts on “Boken på vent #16

  1. Har ikke kommet meg så langt som til kjøpe meg noen julebok ennå i år,får vel bestille snart skal det bli noe i år. Kos deg med både lesingen av boken når du kommer så langt og ikke minst shoppingen i dag 🙂

  2. Sto på butikken å lurte på om jeg skulle kjøpe denne for å ha noe julekoselig å lese på:) Men jeg kunne også tenkt meg Levi Henriksens «Når plutselig en natt» som også er julete, så ble det ett for vanskelig valg så jeg endte opp men å ikke kjøpe noen av de:) Sånn kan det gå når man får for vanskelige valg, hehe!:) Høres ut som en fin samling med med fortellinger. Kos deg på skolen og shopping!

Legg igjen en kommentar

