Boken på vent #17

Det er tirsdag og utfordringen Boken på vent hos Beathes Bokhylle. Jeg har flere bøker jeg planlegger å lese i julen. Coming home for Christmas av Jenny Hale ligger klar på iPaden min og Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk venter jeg på å få fra biblioteket. Men aller mest spent er jeg nok på A Christmas Carol av Charles Dickens. Tenk at jeg ikke har lest denne klassikeren, det er en skam! Det sto en fin artikkel om denne og forfatteren i forrige utgave av Nemi og nå ligger den også å venter på iPaden i noe som ser ut som en riktig fin utgave 🙂 Goodreads om boken:

a christmas carolOne of the best-loved and most quoted stories of “the man who invented Christmas”—English writer Charles Dickens—A Christmas Carol debuted in 1843 and has touched millions of hearts since.

Cruel miser Ebeneezer Scrooge has never met a shilling he doesn’t like…and hardly a man he does. And he hates Christmas most of all. When Scrooge is visited by his old partner, Jacob Marley, and the ghosts of Christmas Past, Christmas Present, and Christmas Yet to Come, he learns eternal lessons of charity, kindness, and goodwill. Experience a true Victorian Christmas!

Idag har jeg vel egentlig ikke planer om så mye. Jeg skal lese, ta bussen en tur til byen og få gjort unna resten av julegavene – har bare en to-tre småting igjen. Også må jeg vel gjøre litt skole også tenker jeg (ja, jeg har hatt juleferie i en dag og kjeder meg allerede :P). Ha en fin desembertirsdag alle sammen!

 

6 thoughts on “Boken på vent #17

  1. Jeg har heller ikke lest «A Christmas Carol», men kunne godt tenke meg å gjøre det. Kanskje det bli denne julen, skjønt, leselisten er allerede lang. Ha en fin uke videre 🙂

  2. A Christmas Carol har jeg lest både på norsk og engelsk. Sist uke så jeg også filmen med Patrick Stewart. Jeg har sett andre versjoner og, men jeg lurer på om ikke denne var den fineste 🙂 Jeg ønsker meg egentlig en egen bok med denne historien for så langt har jeg lånt dem på biblioteket. Ønsker deg en riktig fin dag!

  3. Jeg må innrømme at A christmas carol heller ikke er lest av meg. Får kanskje få fingeren ut å lese den snart. Jul er mer enn lesing, så i dag skal jeg på julekonsert med det beste koret i Bergen 🙂

  4. Har heller ikke lest A Christmas carol og det kunne jeg absolutt ha tenkt meg, men det får bli til neste år tenker jeg. Ellers fikk jeg unna siste resten av julegavene i dag, deilig å være ferdig. ha en fin uke videre:-)

Legg igjen en kommentar

