Bokfrokost #2

2013-12-19 09.50.58

 

Hjemmelagd frokostblanding med skogsbæryoghurt – appelsinjuice – kaffe, christmasblend – vann – Julenoveller

Lenge siden jeg har hatt et bokfrokostbilde nå, helt siden i sommer faktisk. Boken Julenoveller som Juritzen har gitt ut i år fikk jeg i posten igår, og leste den første novellen, Asbjørnsen og Moe: Julebesøket i prestegården, igår ettermiddag. Til frokost idag ble det Amalie Skram: Karens jul og Knut Hamsun: Julegilde – hendelse fra Bæverdalen. Gode, gamle klassikere som minner meg om når jeg var liten. Husker spesielt at jeg leste Karens jul da jeg gikk på barneskolen (tror jeg, mulig det var ungdomsskolen).

Akkurat nå lyner og tordner det ute – kjempemegajulestemning 😛 Og jeg skal jammen meg snart på jobb. Viste seg at jeg var litt tidlig ute med å rope juleferie på mandag, for jeg blir nødt å jobbe et par timer idag, men så er det definitivt juleferie!

Legg igjen en kommentar

