Hvordan man ikke oppfører seg på konsert

Ok, jeg må bare få det ut.

For det første. Jeg har vært på julekonsert idag, og det var kjempekoselig. En kjempebra konsert og all ære til de som sto på scenen.

For det andre. Hva skjer med folk? Har vi ingen sosiale antenner lenger? Er det ingen som lærer hvordan man skal oppføre seg på konsert? Det er ikke egentlig noe som trenger å læres en gang, følger man normal folkeskikk så kommer man faktisk langt. Her, la meg gi deg en liste dersom du sliter med hvordan du skal oppføre deg på konsert:

  1. Ikke kom for sent. Å komme 10-20 minutter for sent er bare pinlig. Har du en lang tur til konsertstedet – start tidligere hjemmefra.
  2. Skulle du drite deg ut å komme for sent, vær så stille som mulig når du sniker deg inn. Ikke diskuter med sidemannen hvor dere skal sitte, bare sett deg der det er ledig.
  3. Ikke bruk stolraden foran deg til å applaudere på. Det bruker man den andre hånden til. Å applaudere på stolraden foran er irriterende for de som sitter der.
  4. Ikke før en samtale med sidemannen under konserten. Det er respektløst og forstyrrende, både overfor de som holder konsert og publikum.
  5. Ikke spark i stolraden foran. Det er irriterende for de som sitter der.
  6. Vær stille! Ingen bryr seg om hva du skal kjøpe til venninnen din til jul.
  7. Ikke bruk stolraden foran deg som trommesett for å holde rytmen. Det er irriterende for de som sitter der.
  8. HOLD KJEFT!!!

Takk for meg.

12 thoughts on “Hvordan man ikke oppfører seg på konsert

  1. 9. IKKE reis deg opp i sete, for så å stå i en evighet når de bak prøver å se.

    Men er helt enig med deg, det finner en god del folk som bare tenker på seg selv. Dette gjelder også for kino, der det alltid er noen som må snakke, tekste eller le hysterisk hvert fjerde sekund 🙂

    • Ikke sant. En gang jeg var på kino (premiere og greier) så var det en som kom for sent og brukte lommelykten på mobilen sin til å lyse alle i ansiktet for å finne plassen sin. Helt utrolig.

  2. He-he! Kom på at vi var på konsert tidligere i høst, og FØR konserten begynte, kom det ei dame opp på scenen, kremta, studerte publikum ei lita stund før hun gikk gjennom slike elementære ting! På en humoristisk måte, men helt tydlige med dårlige erfaringer fra tidligere! Konserten ble veldig bra og folk oppførte seg pent- men det er som du sier; det skulle da være helt unødvendig med voksne folk!
    God helg!

  3. Her lo jeg godt. Stakkars deg for en opplevelse du har hatt. Får håpe det var en «one off». Jeg går mye på konserter av ymse slag, og har heldigvis aldri opplevd at folk trommer på stolene. Håper du får en fin og trommefri lørdag 🙂

    • Det var ganske ekstremt ja, tror ikke jeg har opplevd så ille før. Men jeg synes det alt for ofte er noen som ikke kan oppføre seg på konsert. Spesielt synes jeg det er mye snakking. Idag skal jeg på teateret, så jeg håper på en annen opplevelse der 🙂

  4. Jeg kjører på med onde blikk og hysjing hvis jeg må. En gang jeg var på kino så satt det ei dame ved siden av meg som tastet på telefonen hele tiden. Telefonen lyste jo opp og forstyrret veldig i kinomørket. Da ba jeg henne om å gå ut hvis hun skulle fortsette med det, hun ble skikkelig flau og gikk faktisk ut etterhvert. Helt enig i at folk ska oppføre seg, men siden vi alle vet at folk flest er idioter så må man nesten bare tørre å si ifra også. Ekkelt der og da, men så slipper man forhåpentligvis å irritere seg så mye lenger etterpå 🙂

  5. Bra liste! Jeg var på julekonsert på torsdag og irriterte meg over folk som snakket sammen under konserten. Denne listen skulle vært hengt opp på ytterdøren 🙂

  6. Tilbaketråkk: En smakebit på søndag: The Selection | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

