Nytt i hylla #8 – julegavespesial

Jeg har fått så mye fint til jul i år. Jeg hadde to reltivt dyre ting øverst på ønskelisten, digitalt videokamera og støvler fra Ilse Jacobsen. Begge disse fikk heldige meg av pappa og mamma. I tillegg hadde jeg en del bøker på ønskelisten og tre av disse fikk jeg.

2013-12-30 11.42.16

Jeg leste Erik Bertrand Larssen sin bok Bli best med mental trening tidligere i år, og når han ga ut ny bok, Helvetesuka, måtte jeg selvsagt føre den opp på ønskelisten med en gang. Jeg fikk stort utbytte av å lese den første boken hans og gleder meg storveis til den andre.

Rett før sommeren bestemte jeg meg for å lese bøkene om Harry Hole, siden det var så mye oppstuss rundt Jo Nesbøs nyeste bok, Politi. Men jeg tror jeg har en eller annen genfeil som gjør at jeg MÅ lese ting kronologisk, så derfor måtte jeg selvsagt starte fra begynnelsen. Flaggermusmannen, Kakerlakkene og Rødstrupe ble lest, og så sa det jammen stopp. For av en eller annen grunn har jeg alle bøkene liggende hjemme eller på hytta med unntak av nummer fire og fem, Sorgenfri og Marekors. Jeg kunne selvsagt kjøpt de og fortsatt på min ferd i Harry Hole-universet. Men så hadde jeg ikke så mye tid til å lese i høst og en haug med andre bøker jeg også hadde lyst å lese. Derfor skrev jeg de opp på ønskelisten til jul, og nå har jeg jo fått dem, så da er det vel bare å sette igang da 😉

Fikk du juleønskene dine oppfyllt?

9 thoughts on “Nytt i hylla #8 – julegavespesial

  1. Sett i gang med Harry Hole, du har mange gode lesetimer foran deg. Jeg har gjennomført Helvetesuka, og hadde godt utbytte av å ha gjort det. Kommer sikkert til å gjenta det i 2014 også. Jeg fikk ikke bøker til jul, men trøsteshoppet en av de jeg ønsket meg Mellom rødt og svart. Det jeg fikk, var Fjellreven sekk, den ønsket jeg meg.

  2. Du er ikkje den einaste med denne spesifikke genfeilen, for den har eg og;-) Eg har lest alle bøkene til Nesbø, og det er mange gode lesetimer:-)

    Ilse Jakobsen-støvler har eg og, og det er dei beste støvlane eg har hatt nokon gong. Eg fekk ei av kokebøkene til Manuela Kjeilen, og den har eg ønska meg:-)

  3. Har også denne «genfeilen» men har ikke kommet i gang med Hole bøkene ennå kanskje 2014 blir året? Ilse Jacobsen støvler har jeg hatt flere par av men jeg liker de ikke noe særlig jeg og skal gå for Hunter støvler neste gang.

  4. Du er ikke alene om den «genfeilen» 😉 Jeg har samme «problem», noe som er en av grunnene til at jeg ikke har begynt på Harry Hole bøkene enda (jeg har bare bok 3 og 4), men ser frem for å fullføre samlingen min og begynne på de i 2014 🙂

    Gratulerer med nye støvler og videokamera 🙂 Jeg har klaget til hele slekten om at det er så kaldt hos meg så jeg fikk masse ulltøy og ullsokker. Helt perfekt 🙂

Legg igjen en kommentar

