Desember – en oppsummering

Desember er over og da er det på tide med en oppsummering. Jeg har fått bedre tid til å lese denne måneden enn noen andre måneder i høst, som var ganske labre på lesefronten.

Leste bøker

  1. Divergent, Veronica Roth
  2. Porselenspiken, Gunn Marit Nisja
  3. Hulder, Tonje Tornes
  4. Insurgent, Veronica Roth
  5. Allegiant, Veronica Roth
  6. Coming home for christmas, Jenny Hale
  7. A Christmas Carol, Charles Dickens
  8. Julenoveller, Juritzen Forlag
  9. Det henger en engel alene i skogen, Samuel Bjørk

Så med ni bøker blir altså desember den måneden jeg har lest nest mest bøker i, kun slått av juli, naturligvis, på grunn av sommerferien 😉 Jeg har skrevet omtale om alle bøkene med unntak av den siste, den omtalen kommer imorgen eller på torsdag.

Månedens favoritt
Det er vanskelig å kåre månedens favoritt, for nesten alle bøkene jeg har lest var kjempebra. Men hvis jeg måtte, så ville jeg nok gitt en delt førsteplass mellom Det henger en engel alene i skogen og Divergent.

Månedens nedtur
Beklager, men Porselenspiken fallt ikke i særlig god smak hos meg.

Nyanskaffelser
Det har blitt noen nye bøker denne måneden. Fem stykker har jeg kjøpt på iPad – Divergent, Insurgent, Allegiant, Coming home for Christmas og A Christmas Carol – og lest alle sammen. Også bestillte jeg Julenoveller på nettet, også lest. I tillegg fikk jeg tre bøker til jul, Sorgenfri og Marekors av Jo Nesbø, og Helvetesuka av Erik Bertrand Larssen.

Leseplaner for januar
Jeg skal delta på en utfordring neste år, nemlig Back to the Classics 2014, og jeg har tenkt å starte allerede i januar. Det er George Orwells 1984 som er først ut også fortsetter jeg muligens med Oliver Twist av Charles Dickens også. Jeg har også planer om å lese første bok i The Hunger Games-serien og City of Bones som er første bok i The Mortal Instruments. Sannsynligvis blir det også bok nummer fire om Harry Hole, Sorgenfri. Også får vi se hvor veien fører meg videre 🙂

Legg igjen en kommentar

