Bokomtale: Tusen strålende soler

tusen strålende soleForfatter: Khaled Hosseini
Forlag:  Schibsted
Utgitt: 2007
Kilde: Hardcover, 411 sider, lånt

Mariam er en harami, en jente født utenfor ekteskap, et uønsket barn. Hun blir femten år gammel giftet bort til tredve år eldre Rasheed, en bitter tyrann av en mann. Nesten tjue år senere, rammes en annen jente, Laila, av samme skjebne. Sammen må de finne en måte å omgås på og en måte å overleve på. Det ender med at de knytter et bånd for livet.

Denne boken har høstet mange gode kritikker. Helt ærlig – ikke min greie. Det var mest pliktlesing for min del, da jeg ikke klarer å legge fra meg bøker jeg har begynt på. Jeg likte veldig godt Hosseinis forrige bok, Drageløperen. Men denne boken var altså ikke helt min greie. Men for all del, det er jo flere som liker den fryktelig godt.

4 thoughts on “Bokomtale: Tusen strålende soler

  1. Det er godt vi er forskjellige og liker forskjellige bøker, hvordan skulle det ellers gått? Jeg er en av de mange som likte denne veldig godt. Jeg likte «Og fjellene ga gjenlyd» også godt 🙂 – Ha en riktig fin helg!

  2. Fin bok, men jeg likte Drageløperen bedre. Den satt bedre i meg lenge etterpå.
    Er spent på hva du syns om The hunger games. Selv var jeg spent, men ble dessverre skuffet over den. Jeg ble ikke bitt av The hunger games basillen som mange andre ble 🙂

    PS: Godt nytt år 🙂

  3. Tilbaketråkk: Januar og februar – en oppsummering | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

