Bokomtale: The Hunger Games

Det er omtrent fem minutter siden jeg leste siste side i The Hunger Games og nå sitter jeg her, og er litt sånn, «ah, fantastisk… fantastisk…». Jeg er liksom litt uten ord. Det var en sånn bok som bare slukte meg fra første til siste side.

the hunger gamesForfatter: Suzanne Collins
Forlag: Scholastic Press
Utgitt: 2008
Kilde: Pocket, kjøpt, 436 sider

Katniss Everdeen bor i District 12, et av de tolv distriktene som omgir hovedstaden i Panem, The Capitol. Hvert år avholdes The Hunger Games der hvert distrikt må stille med to representanter. De til sammen 24 representantene blir sluppet inn på en arena der det kun finnes en regel: Drep eller bli drept. Katniss’ lillesøster blir trukket ut til å være en av representantene fra deres distrikt, men Katniss tar sin søster plass. Et farlig spill venter henne. Og det kan bare være en vinner.

Som nevnt litt lenger opp her – jeg elsket denne boken. Fra første til siste side. Collins har skapt et troverdig samfunn. Selv om det er grotesk at det arrangeres et spill hvor poenget er å drepe hverandre får jeg ikke følelsen av å lese om et dataspill med samme mål (jeg liker ikke sånne spill). Hun holder spenningsnivået oppe stort sett hele tiden og det er klin umulig å legge fra seg boken. Den eneste gangen jeg klarte det var mot slutten da jeg plutselig innså at jeg ikke har de to neste bøkene, så jeg måtte ta en liten lesepause for å bestille dem slik at de kommer fortest mulig.

9 thoughts on “Bokomtale: The Hunger Games

  1. Tilbaketråkk: Bok blir film: The Hunger Games | Lesehesten

  2. Tilbaketråkk: Boken på vent #18 | Lesehesten

  3. Tilbaketråkk: Top ten tuesday: Mål for 2014 | Lesehesten

  4. Tilbaketråkk: Nytt i hylla #9 | Lesehesten

  5. Tilbaketråkk: Bokomtale: Mockingjay | Lesehesten

  6. Tilbaketråkk: Januar og februar – en oppsummering | Lesehesten

  7. Hvis du elsket The Hunger Games, kommer du til å elske «More Than This» av Patrick Ness! Den er fantastisk! Jeg leser den nå, og anbefaler den på det sterkeste!!!

Legg igjen en kommentar

