En smakebit på søndag: The Hunger Games

Det er årets første søndag og med det tid for årets første smakebit. Jeg startet 2014 med å lese Tusen strålende soler av Khaled Hosseini og gikk deretter rett videre til tredje og (foreløpig) siste bok i Millennium-serien, Luftslottet som sprengte. Men så, på fredag, fikk jeg en bok i posten. Jeg trodde ikke den kom til å komme før neste uke, derfor begynte jeg å lese Larsson. Men i posten kom altså The Hunger Games som jeg har gledet meg til å lese en stund, og dermed måtte dessverre Salander og Blomkvist vente littegranne. Jeg prøver å ikke lese mer enn en bok om gangen, og jeg orket ikke å vente hele 700 sider på å begynne på The Hunger Games, så da blir det den først også tar jeg Luftslottet som sprengtes til uken. Så altså kommer årets første smakebit fra side 202 i The Hunger Gamesom er første bok i serien ved samme navn:

the hunger gamesThis was no tribute’s campfire gone out of control, no accidental occurrence. The flames that bear down on me have an unnatural height, a uniformity that marks them as human-made, machine-made, Gamemaker-made. Things have been to quiet today. No deaths, perhaps no fights at all. The audience in the Capitol will be getting bored, claiming that these Games are verging on dullness. This is the one thing the Games must not do.

Det er Flukten fra virkeligheten som hver søndag arrangerer En smakebit på søndag. Klikk her for å lese andre smakebiter. Ha en riktig fin søndag!

15 thoughts on “En smakebit på søndag: The Hunger Games

  1. Dette var et fint gjensyn(les) med The Hunger Games. En dag skal jeg lese trilogien på nytt, det må jeg. Den andre boken har jeg hele tiden følt at jeg slukte litt for fort 🙂 Jeg håper historien faller i smak.

    Godt nytt år, også må du ha en riktig fin søndag!

  2. Jag har inte läst de här böckerna än, men i år har jag tänkt att det ska bli gjort. Ganska snart också för vi har köpt filmen Hungerspelen nu och jag vill ju läsa den innan jag ser den 🙂

  3. Har enda ikke lest bøkene men det skal jeg få gjort i år, har sett filmen til bok nummer en og likte den godt så dette er en serie jeg definitivt skal ha med meg. Tusen takk for smakebiten og ha en fin søndag:-)

  4. Har lest hele serien, leste den ut på bare noen dager. Så spennende. Jeg liker vanligvis ikke denne bok sjangeren, men denne serien likte jeg 🙂 Filmene er jo også bra 🙂

  5. Det er kjekt med slike bøker som får oss til å legge vekk alt annet! Men jeg hadde nå aldri lagt vekk noe til fordel for Salander og Blomkvist 😉
    Fin smakebit!
    Ha en glad dag!

Legg igjen en kommentar

