Boken på vent #18

Det er første tirsdag i 2014 og på tide med nye bøker på vent hos Beathe. Om noen har fulgt med på bloggen min de siste dagene kommer det kanskje ikke som noen stor overraskelse at boken på vent hos meg idag er Catching Fire, den andre boken i The Hunger Games-triologien, skrevet av Suzanne Collins. Jeg leste altså den første boken i helgen og falt pladask. På slutten la jeg bare fra meg boka en eneste gang, og det var for å gå inn på nettet og bestille de to neste. Goodreads har følgende å si om Catching Fire:

catching fireAgainst all odds, Katniss Everdeen and Peeta Mellark are still alive. Katniss should be relieved, but now there are whispers of a rebellion against the Capitol – a rebellion that Katniss and Peeta may have helped create.

As the nation watches Katniss and Peeta, the stakes are higher than ever. One false move and the consequences will be unimaginable.

Så da er det bare å vente på at boken kommer i posten. Så teknisk sett er det ikke boken som ligger og venter på meg, men jeg som går rastløst rundt og venter på boken. Hadde jeg tenkt lenger enn nesa mi hadde jeg selvfølgelig bare gått fysisk i bokhandelen idag og kjøpt den, men akk, jeg tilhører jo den teknologiske generasjonen som ikke gjør sånt. Jaja, det er bare å smøre seg med tålmodighet. Imens koser jeg meg med Luftslottet som sprengtes av Stieg Larsson.

4 thoughts on “Boken på vent #18

  1. Jeg handler de aller fleste bøkene på nett, og «glemmer» ofte at jeg bare kan reise til nærmeste bokhandel og plukke med meg boken jeg skal ha. Bøkene i serien står på vent i bokhyllen til min yngste sønn så jeg må vel ta meg en økt en gang med disse jeg også.

  2. Herlig serie! Jeg satt med en kollega her for en stund å snakket om denne serien og da fikk jeg tips om å lese Battle Royale av Koushun Takami, som handler om 42 elever som er på en øy, der reglene er å drepe til det bare er en igjen. Har jo litt likheter med The Hunger Games-triologien. Siden jeg har litt abstinenser, tror jeg det blir en bra bok å ta fat på snart:) Regner med at det er ellers lite felles, men gleder meg å finne det ut. Har du lest den? Kos deg med boken!:)

Legg igjen en kommentar

