Top ten tuesday: Mål for 2014

— English below —

Top ten tuesday er den perfekte utfording for alle som elsker lister. Det er den engelske bloggen The Broke and the Bookish som arrangerer. Det er nytt tema hver tirsdag hvor man da altså lager en topp ti liste over forskjellige ting. Denne uken er temaet «Ti mål du har for 2014, bokrelatert, ikke bokrelatert eller en blanding».

  1. Jeg har et mål om å lese 52 bøker i 2014. Det er i gjennomsnitt en bok i uken og foreløpig ligger jeg godt an 🙂
  2. Jeg skal lese flere klassikere og med det gjennomføre min første utfording, nemlig Back to the Classics 2014 Challenge som arrangeres av Books and Chocolate.
  3. Jeg skal lese bøker (forhåpentligvis alle) fra kortlisten til Bokbloggerprisen.
  4. Jeg skal lese norske bøker som blir utgitt i 2014 med tanke på Bokbloggerprisen neste år.
  5. Jeg har lyst å lese flere novellesamlinger. Leste nemlig min første novellesamling før jul og det ga mersmak.
  6. Jeg har noen serier jeg har veldig lyst å lese og som jeg håper jeg får lest ferdig dette året. The Hunger Games (har allerede lest den første boka og venter spent på å få de to neste i posten), The Mortal Instruments av Cassandra Clarke og resten av Harry Hole-bøkene skrevet av Jo Nesbø.
  7. Begynne på pedagogikkstudium til høsten.
  8. Holde ut mitt nyttårsforsett om å trene tre ganger i uken så lenge som mulig.
  9. Holde ut mitt nyttårsforsett om å ikke spise chips og snop og drikke brus i ukedagene så lenge som mulig.
  10. Kose meg mens jeg holder på med alle disse målene (spesielt nummer åtte og ni) 🙂

————————————————————————————————-

Top ten tuesday is a weekly meme hosted by The Broke and the Bookish and a perfect one for everyone in love with lists, like me. This weeks theme is «Top Ten Goals/Resolutions For 2014 (bookish, not bookish or a blend)».

  1. Read 52 books in 2014.
  2. Read more classics and with that participate in my first challenge, the Back to the Classics 2014 Challenge, hostet by Books and Chocolate.
  3. In Norway, for the first time this year, something called The Book Blogger Award will take place. The book bloggers of Norway nominates what they think are the best norwegian books published in 2013, create a shortlist and vote for a winner. I have a goal to read all the books from the shortlist.
  4. I will also read norwegian books published in 2014 for the nominations next year.
  5. Read more short stories.
  6. Finish The Hunger Games-triology, The Mortal Instruments-series and the rest of Jo Nesbøs books about Harry Hole.
  7. Start studying pedagogy in August.
  8. Keep my new years resolution to work out three times a week as long as possible.
  9. Keep my new years resolution to not eat candy and drink coke on weekdays as long as possible.
  10. Enjoy myself while doing all of the above (especially number eight and nine) 🙂

 

4 thoughts on “Top ten tuesday: Mål for 2014

  1. For en flott samling av gode forsetter. Godt å se at det er andre bokormer som har fokus på litt trim også 🙂 Skjønner godt at Julenoveller ga mersmak til flere novellesamlinger, sånn føler jeg det og.

  2. Godt å sjå at du har nokre av dei same måla som meg. Eg òg vil lese 52 bøker i 2014, og i tillegg skal eg fullføre diverse seriar, som Divergent-serien og Hunger Games-serien. Måla om norske bøker og klassikarar er òg nokre eg skal prøve å komme i land med!! 😀 Er spent på kva du synes om Stieg Larssons bok 😀 Ha ein super dag!!

Legg igjen en kommentar

