Bokomtale: Catching Fire

catching fireForfatter: Suzanne Collins
Forlag: Scholastic
Utgitt: 2009
Kilde: Paperback, 439 sider, kjøpt

I andre bok i The Hunger Games-trilogien, Catching fire, er det tid for Katniss og Peeta sin seiersturné etter at de vant spillet i forrige bok. Men Katniss er i ulage hos President Snow fordi hun altererte spillet hans. Og han vil ta henne for enhver pris. I tillegg tar historien plutselig en veldig uventet vending.

FOR en oppfølger. Ofte føler jeg at bok nummer to i en trilogi er litt sånn transportetappe. Det skjer en del ting uten at noenting egentlig skjer før vi treffer det store klimakset i bok nummer tre. Men ikke her nei. Her snakker vi nemlig acton. Fra start til slutt. En stund lurte jeg på hvilken vending historien kom til å ta og så for meg flere utfall. Men da jeg kom til biten hvor de får beskjed om at årets deltakere til spillet skal velges fra tidligere vinnere, ble jeg virkelig tatt på senga. For en genial vending fra forfatterens side! Snakk om å holde spenningen oppe samtidig som du virkelig får leserne til å hate President Snow. Nei, altså, som sagt, FOR en oppfølger, og ikke minst, FOR en cliffhanger man får servert i bokens siste setning. Flaks at jeg har bok nummer tre liggende klar!

3 thoughts on “Bokomtale: Catching Fire

  1. De to første bøkene var virkelig mine favoritter i serien. Og etter å ha sett filmen så fikk jeg virkelig lyst til å lese denne igjen. og ja, DEN SLUTTEN! Jeg husker jeg tok turen rett til bokhandelen for å få tak i tredje boka.

  2. Tilbaketråkk: Januar og februar – en oppsummering | Lesehesten

  3. Tilbaketråkk: Bok blir film: The Hunger Games – Catching Fire | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

