Boken på vent #19

Det er tirsdag og tid for nye bøker på vent hos Beathe’s Bokhylle. Min bok på vent denne tirsdagen er 1984 skrevet av George Orwell. Den skal jeg lese ganske snart og i forbindelse med at jeg vil lese flere klassikere og har meldt meg på Back to the Classics 2014 Challenge. Goodreads har følgende å si om boken:

1984Written in 1948, 1984 was George Orwell’s chilling prophecy about the future. And while the year 1984 has come and gone, Orwell’s narrative is timelier than ever. 1984 presents a startling and haunting vision of the world, so powerful that it is completely convincing from start to finish. No one can deny the power of this novel, its hold on the imaginations of multiple generations of readers, or the resiliency of its admonitions. A legacy that seems only to grow with the passage of time.

6 thoughts on “Boken på vent #19

  1. Lurer på om vi ikke hadde denne som pensum påvideregående? Er litt usikker, men jeg gikk i hvertfall på videregående da jeg leste den! Studenthybel, te, røkelse og George Orwell; ha-ha! Det var tider, det ;o)
    Takk for påminnelsen!

Legg igjen en kommentar

