En smakebit på søndag: 1984

Mari er som vanlig igang med smakebiter denne søndagen og jeg hiver meg som vanlig på. Leste ferdig Mockingjay på bussen fra Bergen til Stavanger igår, og hadde heldigvis med meg neste bok på listen, 1984, som dagens smakebit er hentet fra:

1984But there was a fraction of a second when their eyes met, and for as long as it took to happen Winston knew – yes, he knew! – that O’Brien was thinking the same thing as himselft. An unmistakable message had passe. It was as though their two minds had opened and the thoughts were flowing from one into the other through their eyes. «I am with you,» O’Brien seemed to be saying to him. «I know precisely what you are feeling. I know about your contempt, your hatred, your disgust. But don’t worry, I am on your side!»

15 thoughts on “En smakebit på søndag: 1984

  1. Det var et mye finere cover på din bok enn på den jeg leste 🙂 Men så er det ganske mange år siden og. Ønsker deg en fin søndag!

  2. Kjempefin smakebit. Denne liker jeg veldig godt, men det begynner å bli en stund siden jeg leste den. Begynner nesten å bli på tide med et nytt møte 🙂 Ha en fin søndag!

  3. Puh! Kjenner meg igjen i det å lese ferdig en bok på reise og heldigvis ha en annen i bakhånd! George Orwells «1984» er det sannelig lenge siden jeg leste, men ettersom Atwood setter ham høyt skulle jeg nok ha lest den om igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

