Bokbloggerprisen 2013: Shortlist

Da er endelig shortlisten for bokbloggerprisen annonsert. Jeg nominerte både De usynlige av Roy Jacobsen og Odinsbarn av Siri Pettersen, og er selvsagt veldig glad for at disse kom med. For øvrig ser shortlisten sånn ut:

 Årets roman:

  • Disse øyeblikk av Herbjørg Wassmo (Gyldendal)
  • Fugletribunalet av Agnes Ravatn (Samlaget)
  • De usynlige av Roy Jacobsen (Cappelen Damm)

Åpen klasse:

  • Fugl av Lisa Aisato (Gyldendal)
  • Urd av Ruth Lillegraven (Tiden)
  • Odinsbarn av Siri Pettersen (Gyldendal)

Det arrangeres samlesing av alle disse bøkene i løpet av de neste seks månedene. To av dem har jeg jo lest, men det blir spennende å følge med på hva andre synes om dem. Helt ærlig tror jeg ikke jeg kommer til å lese Fugl og Urd i åpen klasse, da både barnebøker og diktsamlinger ligger et stykke unna komfortsonen min. Men jeg kommer absolutt til å bli med på samlesing av Disse øyeblikk og Fugletribunalet. Begge disse er bøker jeg skulle ønsket jeg hadde tid til å lese i fjor. Så egentlig flaks for meg at de ble med på shortlisten 😉

Jess, nå gleder jeg meg til bokbloggerprisen skal leses, stemmes frem og deles ut!

2 thoughts on “Bokbloggerprisen 2013: Shortlist

  1. Å nei, du må lese «Fugl», den gir så mye til ettertanke for en voksen person. Det er umulig å ikke bli berørt. Jeg leser aldri dikt, men Urd både leste og nominerte jeg. Det er dikt, men det er allikevel en historie som en roman. Kast deg utenfor komfortsonen for disse to, det er min oppfordring 🙂 Begge bøkene er relativt korte og helt sikkert å få tak i på biblioteket. Prøv, prøv, prøv. Vær så snill, søte deg 😀

Legg igjen en kommentar

