Bokomtale: Mockingjay

Vel, overskriften bokomtale er vel kanskje litt overdrevet. Helt ærlig skulle jeg egentlig bare latt være å skrive noe om denne boken. Men jeg bare MÅ skrive et innlegg om alle bøkene jeg leser, kan liksom ikke la listen være ukomplett (ja, kall det gjerne en tvanglidelse om du vil – det gjør jeg :P). Men altså, tilbake til saken. Mockingjay. Avslutningen på trilogien The Hunger Games. Yuk! Uærk! Hva i himmelens navn var det der for noe? Den bra første boken. Og DEN bra andre boken. Også klarer hun å avslutte trilogien med det der. Rett og slett utenfor min fatteevne.

Boken startet litt tregt, men jeg tenkte at noen ganger gjør det jo det, også kommer det seg litt uti. Men neida, ikke her du. Helt ærlig ble jeg bare mer og mer vantro jo lenger ut jeg kom i boken. Og når jeg omsider var ferdig satt jeg der som et spørsmålstegn. Jeg har googlet boken i ettertid og ser at det heldigvis ikke er meg det er noe galt med. MANGE deler min oppfatning. Det er også dem som elsker hele greiene, og det skal de selvsagt få lov å fortsette med. Bare la meg slippe å være med på det.

Og ja, jeg kommer selvfølgelig til å se filmene (igjen, kall det gjerne en tvangslidelse ;)), så la oss nå endelig håpe at dette er den ene gangen filmen er bedre enn boken 😉

3 thoughts on “Bokomtale: Mockingjay

1. Jeg har den samme tvangslidelsen som deg. Jeg må skrive om bøkene jeg ikke liker/ikke vil skrive om. Liker ikke «hull» i lista 🙂