Boken på vent #21

Det er tirsdag og på tide med nye bøker på vent hos Beathes Bokhylle. Her kan man skrive om en bok man har tenkt å lese og linke til innlegget sitt. En super måte å møte nye bøker på.

Her hos meg går det tregt med lesingen for tiden. De siste to ukene har vært utrolig travle og jeg har bare klart å lese halve 1984 av George Orwell. Det har vel ikke akkurat blitt så mye blogging heller. Og selvfølgelig, når ting først roer seg ned, så blir jeg hektet på BBC sin tv-serie, Sherlock! Noen andre som har sett denne? Utrolig bra!

Uansett. Med så lite lesing kan man trygt si at haugen av bøker som ønsker å bli lest bare blir større og større. Min bok på vent denne uken er første bok i en serie som jeg har hatt lyst å lese en stund, nemlig Cinder av Marissa Meyer. Goodreads har følgende å si om boken:

cinderHumans and androids crowd the raucous streets of New Beijing. A deadly plague ravages the population. From space, a ruthless lunar people watch, waiting to make their move. No one knows that Earth’s fate hinges on one girl.

Cinder, a gifted mechanic, is a cyborg. She’s a second-class citizen with a mysterious past, reviled by her stepmother and blamed for her stepsister’s illness. But when her life becomes intertwined with the handsome Prince Kai’s, she suddenly finds herself at the center of an intergalactic struggle, and a forbidden attraction. Caught between duty and freedom, loyalty and betrayal, she must uncover secrets about her past in order to protect her world’s future.

Ha en fantastisk tirsdag da dere!

8 thoughts on “Boken på vent #21

  1. Oooops… denne står faktisk på vent i hylla mi også! Takk for påminnelsen! Den frista jo veldig da jeg leste om den første gangen, men så har det ikke blitt noe mer…

  2. Disse bøkene har jeg jo hørt mye bra om og har lenge hatt planer om å kjøpe, særlig nå som siste boken er også kommet ut på engelsk:) Planlegger å lese de på engelsk. Tenker meg de ikke bruker så mange vanskelige ord. Kos deg masse med boken!:)

  3. Denne står faktisk på vent i min bokhylle også 🙂 Jeg ser virkelig frem til det blir den in tur å bli lest 🙂 Ønsker deg en fin tirsdag!

Legg igjen en kommentar

