Siden sist

Joda, jeg lever jeg. Starten på 2014 viser seg bare å bli så fryktelig mye mer travel enn jeg trodde. Det har vært utrolig mye jobb og skole og reising i forbindelse med begge deler i det siste. Puh! Men det er jo sånn jeg liker det da, selv om jeg gjerne skulle hatt litt mer tid til lesingen.

Ikke hjelper det at jeg har brutt regelen min om å bare lese en bok om gangen heller – så til de grader. For tiden går det nemlig i tre(!) bøker på en gang.

1984Jeg leser 1984 av George Orwell. Den har jeg sikkert lest i en måned nå, og må innrømme at det går ganske tregt. For den er jo bare så (beklager på forhånd) kjeeedeeeliig. Men jeg må lese ferdig alle bøker jeg har begynt på. Så denne skal jeg klare å komme gjennom. Har bare rundt 50 sider igjen, så det er jo strengt tatt bare å bestemme seg og så sette seg ned å få det gjort.

 

bedre uten brødI tillegg leser jeg Bedre uten brød. Jeg har nemlig lavt stoffskifte og fungerer mye bedre på et kosthold uten karbohydrater. For to år siden prøvde jeg dette og det funket som ei kule, men min svakhet for brødbakst og poteter gjorde til slutt at jeg falt av. Nå er jeg derimot supermotivert for å prøve igjen og starter med å lese denne boken. Den er forresten en bok jeg anbefaler alle å lese, enten du synes lavkarbo kosthold er bra eller du er skeptisk til det.

 

256683Også har vi boken jeg begynte på igår, City of Bones av Cassandra Clare, som er første bok i serien The Mortal Instruments. Den lover veldig godt. Jeg slukte nemlig i overkant av 100 sider med en gang mens jeg satt på bussen fra Bergen til Stavanger. Kjenner det er stor fare for at hele serien blir lest relativt kjapt. Må bare kjøpe resten av bøkene først.

 

Apropos bokkjøp. Igår bestilte jeg alle de fem bøkene som er gitt ut i serien A song of Ice and Fire. Jeg har nemlig så lyst å se tv-serien Game of Thrones, men jeg kan jo liksom ikke gjøre det uten å ha lest bøkene først. Og forresten, om du liker å lese engelske bøker på originalspråket, så anbefaler jeg å kjøpe dem fra Book Depository. De har gratis levering over hele verden, også koster bøkene omtrent ingenting. Leveringstiden er heller ikke så ille.

Nei, nå skal jeg jammen lage meg noe digg frokost og komme meg avgårde på skolen. Ha en strålende mandag!

5 thoughts on “Siden sist

  1. Bedre uten brød en gammel traver i min bokhylle, ble overrasket over at noen andre har den. Jeg blir også oppblåst og kvisete av brød og prøver å unngå det, men det er som du sier det er lett å plompe uti. Ville anbefale en annen bra bok på tema helse som heter Helseguiden av Dr. Paul Clayton. Ha en fin fin uke!

    • Må le av meg selv, jeg mente å skrive jeg er lei av å vøre langtidssykmeldt og savner den travle hverdag. Det var det det skulle stå. Det er ikke bare dagene som går i surr når man er altofr lenge hjemme 🙂

      • Hehe, ja sånn kan det gå 😉 Skjønner deg godt jeg, om jeg ikke har mye å holde på med så vet jeg nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg 😉

Legg igjen en kommentar

