Boken på vent #22

Det er tirsdag. Det er tid for Boken på vent hos Beathes Bokhylle.

Min bok på vent er A Game of Thrones skrevet av George R. R. Martin. Det er første bok i serien A Song of Ice and Fire som foreløpig består av fem bøker – i hvert fall to mer er på vei. HBO har også laget tv-serie av disse bøkene og jeg har så fryktelig lyst å se den, men ikke før jeg har lest bøkene. De fem bøkene ble bestilt igår og Goodreads har følgende å si om den første boken:

a game of thronesSummers span decades. Winter can last a lifetime. And the struggle for the Iron Throne has begun.

As Warden of the north, Lord Eddard Stark counts it a curse when King Robert bestows on him the office of the Hand. His honour weighs him down at court where a true man does what he will, not what he must … and a dead enemy is a thing of beauty.

The old gods have no power in the south, Stark’s family is split and there is treachery at court. Worse, the vengeance-mad heir of the deposed Dragon King has grown to maturity in exile in the Free Cities. He claims the Iron Throne.

Ha en strålende tirsdag dere 🙂

4 thoughts on “Boken på vent #22

  1. Jeg har begynt med å kjøpe disse bøkene etterhvert som de kommer i pocket på norsk. Jeg begynte på bok en, men ble litt satt ut av mengden navn. Nå har jeg sett de tre første sesongene og skal snart begynne på sesong fire. Og på en måte var det jo lettere å se dem enn å lese dem 🙂 Ønsker deg en fin dag!

Legg igjen en kommentar

