Bokomtale: City of Bones

256683Forfatter:  Cassandra Clare
Utgitt: 2007
Forlag: Walker Books
Kilde: Pocket, kjøpt, 506 sider

City of Bones er første boken i serien som heter The Mortal Instruments. Her møter vi Clary, som er en helt vanlig tenåring i New York – tror hun. En dag finner hun ut at hun kan se mennesker og ting som andre ikke kan. Like etter forsvinner moren og Clary blir dratt inn i en verden av vampyrer, demoner og varulver på hennes ferd for å få tilbake moren.

City of Bones har høstet et lass av bra kritikker – og det ikke uten grunn. Historien er troverdig og fengende og man blir dratt med fra første side. I starten er det vanskelig å legge boken fra seg – mot slutten nærmest umulig.

Boken er veldig lettlest og selv om man kan kalle det «enkel» litteratur som ikke har noen «dypere» mening, så gjør det ingenting. Boken er god underholdning og har en god moral. Jeg digger sånt og jeg digger Cassandra Clare. Jeg har selvsagt kjøpt filmen og de fire neste bøkene i serien er på vei i posten. Jeg kan nesten ikke vente. Anbefales!

7 thoughts on “Bokomtale: City of Bones

  1. Tilbaketråkk: Januar og februar – en oppsummering | Lesehesten

  2. Helt enig med deg! =)
    Jeg ble helt oppslukt i denne boken. Leste ve enhver ledig anledning 😉
    Gleder meg sykt til å lese de andre bøkene. Blir dessverre en stund til siden jeg har bestemt meg for å vente på sjette og siste bok 😛 Men jeg tror det er best å vente, for jeg klarer sikkert ikke vente igjen etter å ha lest mer.

  3. Tilbaketråkk: Bok blir film: City of Bones | Lesehesten

  4. Tilbaketråkk: Boken på vent #24 | Lesehesten

  5. Tilbaketråkk: Bokomtale: City of Ashes | Lesehesten

  6. Tilbaketråkk: Boken på vent #27 | Lesehesten

  7. Tilbaketråkk: Boken på vent #33 – Sommerlektyre | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

