Januar og februar – en oppsummering

Denne måneden blir det er sammenslått oppsummeringsinnlegg for januar og feruar – rett og slett fordi jeg glemte å skrive et når januar var over :O

Lest
Januar startet friskt med mange leste bøker, men etter at jeg begynte på 1984 gikk det litt trått. Uansett, det ble til sammen seks bøker i årets to første måneder:

  1. Tusen strålende soler, Khaled Hosseini
  2. The Hunger Games, Suzanne Collins
  3. Luftslottet som sprengtes, Stieg Larsson
  4. The Hunger Games: Catching fire, Suzanne Collins
  5. The Hunger Games: Mockingjay, Suzanne Collins
  6. City of Bones, Cassandra Clare

Månedens favoritt
Denne er vanskelig. Jeg har lyst å si The Hunger Games, for den var veldig bra. Men så ble jeg så skuffet av den trede boken i serien at jeg liksom mistet litt begeistringen. Så det må nok bli City of Bones som blir månedens – eller månedenes – favoritt. Hadde jeg derimot skrevet oppsummeringsinnlegg for januar så hadde også The Hunger Games fått denne hedersplassen. Kanskje jeg forresten skal gi begge tittelens Månedens beste bok, dette er jo tross alt et samleinnlegg for to måneder. Jo, det blir sånn. Månedens best bok januar: The Hunger Games. Månedens beste bok februar: City of Bones.

Månedens nedtur
Tusen strålende soler. Denne boken skuffet meg. Og jeg som var så begeistret for Drageløperen av samme forfatter. Nei huff, denne levde absolutt ikke opp til forventningene.

Nyanskaffelser
Alt for mange. Jeg skjems. Listen over kjøpte bøker ser nemlig slik ut:

  1. 1984, George Orwell
  2. City of Bones, Cassandra Clare
  3. The Hunger Games: Catching Fire, Suzanne Collins
  4. The Hunger Games: Mockingjay, Suzanne Collins
  5. The Complete Sherlock Holmes, Sir Arthur Conan Coyle
  6. Sanger av Willow Frost, Jamie Ford
  7. Sannheten om Harry Quebert-saken, Joël Dicker
  8. Bedre uten brød, Wolfgang Lutz
  9. Matrevolusjonen, Andreas Eenfeldt
  10. Spis deg sukkerfri, Lars-Erik Litsfeldt
  11. A Game of Thrones, George R. R. Martin
  12. A Clash of Kings, George R. R. Martin
  13. A Storm of Swords, George R. R. Martin
  14. A Feast for Crows, George R. R. Martin
  15. A Dance with Dragons, George R. R. Martin
  16. City of Ashes, Cassandra Clare
  17. City of Glass, Cassandra Clare
  18. City of Fallen Angels, Cassandra Clare
  19. City of Lost Souls, Cassandra Clare

Å herre min hatt. Det blir jo 19 bøker jo! Gosh! Men igjen, det er jo for to måneder da og det blir det jo tross alt «bare» 9 1/2 bok i måneden, som fremdeles er alt for mye 😛 Hehe. Samlemani hvor da? Kan forresten anbefale dere som leser på engelsk å kjøpe bøker fra Book Depository. Mye billegere og gratis frakt 🙂

Leseplaner for mars
I mars har jeg tenkt å lese ferdig de bøkene jeg holder på med nå.

  • 1984 må jeg bare få lest ferdig, jeg har holdt på med den en halv evighet. Det er bare 50 sider igjen så det er igrunnen bare å bestemme seg for å få det gjort.
  • Bedre uten brød leser jeg i forbindelse med at jeg holder på å legge om til et lavkarbo kosthold. Jeg har lavt stoffskifte og har prøvd dette før. Det fungerer veldig bra for meg. Men jeg har en stor svakhet som gjør det vanskelig for meg – nemlig hvitt brød, verstingen av alle verstinger.
  • A Study in Scarlet begynte jeg på i går kveld. Det er den første romanen om Sherlock Holmes, skrevet av Sir Arthur Conan Doyle.

Jeg har også tenkt å lese videre i The Mortal Instruments-serien og forhåpentligvis begynne på A Song of Ice and Fire-serien av George R. R. Martin. I tillegg skal jeg lese Fugletribunalet av Agnes Ravatn når det bare blir min tur i køen på biblioteket.

Ha en strålende mars lesemåned!

2 thoughts on “Januar og februar – en oppsummering

  1. Du er en skikkelig lesehest! Takker for anbefalinger, selv om jeg ikke leser på langt nær så mange bøker som deg, er det e par på listen din som jeg er nysgjerrig på takket være bokbloggere 🙂 God helg!

  2. Kjenner igjen George RR Martin fra bokhyllen, men fra min mann sin side, «sånne» bøker leser ikke jeg. Synd ikke Tusen strålende slo til for deg, den likte jeg veldig godt. Du har i alle fall fått lest en del, synd med den trilogien som datt litt i do med siste boken 🙂 Ny måned, nye muligheter 🙂

Legg igjen en kommentar

