En smakebit på søndag: A Study in Scarlet

Det er søndag. Det er tid for smakebiterFlukten fra virkeligheten arrangerer som vanlig. Det er bare å benytte anledningen til å bli kjente med nye bøker og bokblogger.

Jeg leser for tiden den første boken Sir Arthur Conan Doyle skrev om Sherlock Holmes, nemlig A Study in Scarlet. Og dagens smakebit kommer altså derfra:

a study in scarlet«What ineffable twaddle!» I cried, slapping the magazine down on the table; «I never read such rubbish in my life.»

«What is it?» asked Sherlock Holmes.

«Why, this article,» I said, pointing with my egg-spoon as I sat down my breakfast. (…) «It is evidently the theory of some armchair lounger who evolves all these neat little paradoxes in the seclusion of his own study. (…) I would lay a thousand to one against him».

«You would lose your money,» Holmes remarked calmly. «As for the article, I wrote it myself.»

Ha en nydelig søndag dere!

18 thoughts on “En smakebit på søndag: A Study in Scarlet

  1. Smakebiten fikk meg til å humre litt 🙂 Kanskje jeg burde sjekke ut Sherlock-bøkene? Har bare lest Hunden fra Baskerville fra før, og det er noen år siden.

  2. For en flott smakebit! Engasjerende og tørrvittig 🙂 Har ikke lest noe av Sherlock Holmes, men sønnen min er stor fan av denne forunderlige karakteren. Kanskje jeg også skulle prøve meg? 🙂

  3. En fin smakebit. Jeg har The new adventures of Sherlock Holmes liggende å vente på meg på biblioteket. Jeg liker Sherlock bøkene (og filmene). Han er en fornøyelig karakter! Ha en riktig fin søndag!

  4. Nydelig! Elsker språket i de bøkene, det er så lett engelsk at det er nesten som å lese norsk. Har lest litt Sherlock men ikke denne her, takk for supert tips!

  5. Åh Sherlock Holmes är en favorit. Har läst flera böcker, men det var ett tag sen, är lite osäker på om jag har läst denna. Tack för smakbiten! 🙂

  6. Sherlock Holmes har jeg kun sett på film, og har nettopp startet på den nye serien som går på netflix. Den liker jeg foreløbig, så bøkene burde jeg nok sjekke ut også 🙂

Legg igjen en kommentar

