Boken på vent #23

Hver tirsdag arrangerer Beathes Bokhylle noe som heter Boken på vent. Der kan man lage et innlegg om en bok man har liggende og har tenkt å lese også linker man til innlegget sitt hos henne. Jeg synes dette er en super måte å oppdage nye bøker på, så ta gjerne turen innom Beathe sin blogg for å lese hvilke bøker bokbloggerne har på vent denne uken.

Min bok på vent denne uken er Fugletribunalet av Agnes Ravatn. Den er nominert til bokbloggerprisen og skal i den forbindelse samleses denne måneden. Jeg står i kø på den på biblioteket og venter utålmodig. Jeg er nummer tre i køen så jeg ser jo at det kan bli skummelt for mars måned, men forhåpentligvis får jeg den på slutten og rekker akkurat å lese den innen måneden er omme. Dette er hva Goodreads sier om boken:

fugletribunaletTV-programleiaren Allis Hagtorn forlèt mann og jobb etter ei offentleg sexskandale og byrjar som hushjelp for Sigurd Bagge, ein mann i førtiåra. Ho skal servere han tre måltid dagleg, halde orden i hagen og elles la han vere i fred. Allis går frå å vere på alles lepper til å bli heilt anonym. Til å begynne med omfamnar Allis den nye situasjonen som ei mulegheit til å starte på ny, men det tar ikkje lang tid før fascinasjonen for Sigurd Bagge dominerer livet hennar. Etter kvart som dei kjem nærare kvarandre, blir det avgjerande spørsmålet: Kven er Sigurd Bagge, og kva vil han med Allis?

I eit avsidesliggande hus ved havet har to menneske søkt eksil. Begge har ein løyndom og eit ønske om å sone. Den eine ber på skam, den andre skuld. Kva må til for å kunne starte på ny?

11 thoughts on “Boken på vent #23

  1. Det blir spennende å se om den faller i smak hos deg. Jeg likte boken veldig godt, og mens dere leser Fugletribunalet så skal jeg lese Veke 53 av Ravatn denne måneden. Ønsker deg en fin dag!

  2. Den har jeg også tenkt å lese 🙂 Det var lang kø på biblioteket på den her og, men nå har jeg endelig fått den hjem. Så da var det bare å få komme igang 🙂 Ønsker deg en fin dag!

Legg igjen en kommentar

