En smakebit på søndag: Fugletribunalet

Ja, så ble det Fugletribunalet som vant i kampen om hva jeg skal lese først og dagens smakebit kommer derfra:

fugletribunaletUnnskyld!

Eg stansa tretti meter frå han og stod heilt stiv med skogen rundt meg, såg han gå fortvila fram og tilbake der nede.

Eg er her!

Han stansa og såg mot lyden, fekk auga på meg. Eg hadde lyst å rope ned og spørje om det var trygt å kome ned, om han var farleg. Gjekk sakte mot han. Han såg uendelig trist ut. Eine kinnet hans var blodraudt.

Unnskyld, Allis.

Eg sa ingenting.

Det er Flukten fra virkeligheten som hver søndag arrangerer En smakebit på søndag. Her kan man lage et innlegg med et avsnitt fra boken man leser akkurat nå og linke til. Det er en fin måte å oppdage nye bøker og bokblogger på.

Ha en strålende søndag!

18 thoughts on “En smakebit på søndag: Fugletribunalet

  1. Fin smakebit 🙂 Jeg likte Fugletribunalet veldig godt, Den fikk meg over angsten for nynorsk, og etter denne har jeg lest flere nynorske bøker. Noen i lesesirkelen jeg går i på biblioteket etterlyste nynorske titler, og jeg foreslo denne, til stor jubel fra de andre. Kanskje jeg får en skikkelig gjennomgang av boken en gang til, sånn utpå høsten 🙂 Ha en fin søndag!

  2. Denne har jeg stående i «skal lese først» hylla 🙂 Det er bare snakk om prioriteringer og plutselige innfall når jeg velger bok derfra, så det blir snart Fugletribunalet sin tur 🙂

  3. Kjempefin smakebit! Gleder meg til å lese boken også, er spent på nynorsken. Ikke så ofte man leser på nynorsk, men det bruker jo å gå bra når man kommer litt inn i det. Kos deg videre på denne søndag!:)

Legg igjen en kommentar

