Boken på vent #25

Det er tirsdag og som vanlig arrangerer Beathes Bokhylle Boken på ventHer kan du fortelle om en av bøkene som ligger å venter på at du skal lese den også poste innlegget ditt hos henne. Super måte å oppdage nye bøker på.

Min ventende bok denne uken er Marekors av Jo Nesbø. Det er den femte boken i rekken om Harry Hole. Forrige uke leste jeg ferdig Sorgenfri, som er nummer fire. Og tidligere har jeg lest FlaggermusmannenKakerlakkene og Rødstrupe. Jeg liker meg i Harry Hole sitt univers og begynner å bli godt kjent der. Så nå gleder jeg meg til å lese bok nummer fem, det er bare et par andre bøker som må leses først 😉

Fra baksiden av boken:

marekorsEn hetebølge har rammet et feriestille Oslo. I en leilighet ved Vår Frelsers Gravlund begynner det å dryppe fra etasjen over og ned i en kasserolle med poteter. Det danner seg små, svarte klumper i det kokende vannet.

Samtidig – i sin leilighet i Sofies gate – ligger førstebetjent Harry Hole på gulvet – forfyllet, forlatt og oppsagt. Han har sviktet alle sine nærmeste i sin fanatiske, men mislykkede jakt på å avsløre politikollegaen Tom Waaler som morder. Og om fire uker har ikke Harry lenger noen jobb. Han vekkes av en telefon fra sjefen for Voldsavsnittet. En myrdet kvinne med en avklippet pekefinger er funnet. Harry Hole har fått sitt siste oppdrag. Sammen med den eneste andre førstebetjenten som ikke er på ferie: Tom Waaler. Og det meldes at temperaturen i Oslo vil fortsette å stige i dagene som kommer…

Åh, den høres kjempespennende ut så jeg gleder meg virkelig til det er denne boken sin tur. Leste forresten ferdig Fugletribunalet av Agnes Ravatn i natt. Det ble sent, og jeg har så sykt «book hangover» idag, sååå trøtt, men jeg klarte bare ikke å legge fra meg. Elsker når bøker er sånn. Veldig god bok, så om du ikke har lest den – les den! Kommer omtale på den i morgen 😉

Ha en fin tirsdag 🙂

7 thoughts on “Boken på vent #25

  1. Ser frem til omtalen din av Fugletribunalet jeg er i gang med debutboken hennes – Veke 53 og kommer til å lese den ferdig i dag tenker jeg. Jo Nesbø skulle jeg ha begynt på så kanskje på tide og begynne å hamstre? Ha en fin dag:-)

  2. Hehe, lå også å leste Fugletribunalet inatt, den suger deg inn, men jeg greide å stoppe. Ville ikke ha «book hangover» idag 🙂 Er stor Nesbø fan, men ikke før de senere år, så jeg har ikke lest de første bøkene av forfatteren, heller ikke denne. Kunne godt tenkt meg å gå tilbake i Holes univers og se hva man hadde støtt på der:) Kos deg med boka!:)

  3. Jeg har lest noen bøker av Nesbø, blant annet Marekors og Snømannen som jeg likte godt. Har også lest noen andre av ham som ikke falt i smak. Jeg styrt unna bøkene hans kanskje litt bevisst for jeg er lei av at bøkene hans får så stor plass i media. Blir litt lei av Nesbø her og Nesbø der. Det blir litt vel mye 🙂 Kanskje jeg som bare er sær …

  4. Jeg har ikke lest noen Harry Hole bøker enda (men eier en del), og det er kjempeflaut! Har hørt veldig mye bra om bøkene, og de høres jo alle så spennende ut! (denne inkludert) Håper du koser deg med den når du kommer så langt 🙂

  5. Tilbaketråkk: Boken på vent #28 – påskespesial | Lesehesten

Legg igjen en kommentar

