Topp ti bøker jeg skal lese denne våren

Topp 10 tirsdag blir arrangert av The Broke and the Bookish hver tirsdag. Denne uken skal man lage en liste over de ti bøkene man gleder seg aller mest til å lese denne våren.

1. Sønnen – Idag, 19. mars lanseres Jo Nesbø sin nye bok, Sønnen. Jeg har jo blitt så glad i Nesbø det siste året så den skal selvsagt leses.

2. Hvorfor hopper jeg – En bok som er skrevet av en autist og som har fått flere gode kritikker.

3. Cinder – Første bok (og forhåpentligvis de andre også) i The Lunar Cronicles skal til pers.

4. The Fault in our Stars må jeg vel bare lese snart. Alle andre har jo gjort det. Og jeg er rett og slett nødt å finne ut hva som ligger bak «Okay? Okay».

5. Mansfield Park skal jeg lese i forbindelse med Back to the Classics-challengen jeg er med på.

6. Hobbiten – Samme her.

7. The Sign of Four – Jeg leste nylig den første boken Sir Arthur Conan Doyle skrev om Sherlock Holmes. Dette er bok nummer to. Jeg er tross alt Sherlock Holmes-fan, så den gleder jeg meg til å lese.

8. City of Glass er tredje bok i The Mortal Instruments-serien. Elsker disse bøkene.

9. A Game of Thrones er første bok i serien A Song of Ice and Fire og jeg gleder meg så fælt til å begynne å lese disse slik at jeg også kan se tv-serien.

10. Marekors. Femte bok om Harry Hole. Har nylig lest de fire første og gleder meg til fortsettelsen.

————————————————————————

6 thoughts on “Topp ti bøker jeg skal lese denne våren

  1. Jeg leste nylig Cinder og oppfølgeren Scarlet! Jeg likte dem svært godt og omtalen av Cinder kommer nok ut på bloggen i løpet av uken. Gled deg i alle fall til denne serien, for den var god! Tror jeg må bestille Cress snart, for de har den ikke på biblioteket 😮

    Ellers har jeg lest The Fault in Our stars, riktignok på norsk, og jeg likte den supergodt! Så masse følelser ❤

    – Siri

  2. Jeg har lest 5 av disse bøkene, og det er ikke verst siden jeg ikke leser fantasy. Gled deg til The fault in our stars, den var utrolig bra. Hobbiten er jo en liten barnebok, og minner lite om filmene vi ser for tiden 🙂 Jeg gleder meg til Sønnen kommer i hus jeg og.

  3. Jeg har lest Cinder, The Sign of Four og A Game of Thrones – alle etter min mening gode bøker på hver sin måte. Sherlock Holmes, got to love it! Bortsett fra det er det flere av de andre bøkene på listen din som jeg gjerne vil lese, et par av disse er tilogmed i bokhyllen min. Det eneste jeg styrer unna er Jo Nesbø, kjente jeg ble kvalm da epost #1000 om Sønnen dumpet ned i innboksen min. Det blir for mye mas om den ene boken alle vil selge, så jeg må få det litt på avstand.

    • Jeg forstår skepsisen mange har til Jo Nesbø. Det er VELDIG mye blest om han i media, noe jeg også generelt er skeptisk til. Men jeg har likt de fire bøkene jeg har lest av ham så langt at jeg nok også tilhører dem som lett kaster meg over «Sønnen» allikevel 😉

Legg igjen en kommentar

