Boken på vent #26

Det er tirsdag og tid for bøker på vent hos Beathes Bokhylle. Det er en ukentlig utfordring der man skal skrive om en bok man har liggende og har planer om å lese. Det kan være en nylig innkjøpt bok eller en som har stått i bokhyllen din lenge.

Forrige uke, på onsdag, 19. mars, nøyaktig på lanseringsdatoen fikk jeg Jo Nesbøs bok, Sønnen, i postkassen. Den gleder jeg meg veldig til å lese og faren er stor for at jeg starter på den allerede idag.

Dette er hva forlaget sier om boken:

sønnenSonny er en idealfange. I det moderne, fluktsikre fengselet Staten lytter han til de andre innsattes skriftemål og gir dem forlatelse for deres synder. Noen hvisker om at Sonny soner for andres forbrytelser.
Førstebetjent Simon Kefas er en politimann av den gamle skolen. Han har på samme dag fått en ny drapssak og en ny partner.
Sonnys far stod sin sønn og Simon svært nær. For Sonny var faren idolet, for Simon ungdomsvennen og kollegaen. Begges verden ble snudd opp ned da Sonnys far ble avslørt som korrupt og tok sitt eget liv.
Men en dag endrer et skriftemål alt.

Jeg har virkelig begynt å sette pris på Jo Nesbø sitt forfatterskap og hans skrivemåte og er veldig spent på hvordan denne boken er. Har du lest den allerede? Hva synes du? Bra? Dårlig?

14 thoughts on “Boken på vent #26

  1. Jeg har gledet meg til å lese den, men ble glemt, men nå er den vist på vei. Har lest litt lunkne omtaler, så jeg har i ventetiden fått skrudd ned forventningene. Kanskje like greit, for de var høye.

  2. Jeg leser den akkurat nå og etter ca 100 sider har jeg kommet inn i Nesbøs nye univers. Foreløpig liker jeg den veldig godt. Ønsker deg en fin tirsdagskveld!

Legg igjen en kommentar

