Bok blir film: The Hunger Games – Catching Fire

catching fireEndelig fikk jeg sett filmatiseringen av den andre boken i The Hunger Games-trilogien, Catching Fire.  Det er en stund siden jeg leste denne boken og jeg hadde egentlig tenkt å se filmen på kino, men så sluttet den jo å gå akkurat da, typisk altså. Så jeg måtte vente til DVD-en kom ut, og det skjedde denne uken – fikk filmen i postkassen på mandag.

Siden det har gått så lang tid mellom at jeg leste boken og så filmen blir det vanskelig å sammenligne de to. Faktisk er det bra at jeg har måttet vente såpass lenge for det føltes som om filmatiseringen er eksakt hva jeg leste i boken – noe som helt sikkert ikke stemmer. Men det føltes nå i alle fall sånn og det synes jeg er like bra. Så for en gangs skyld ble jeg ikke skuffet over filmen, noe jeg «alltid» blir når jeg ser filmen omtrent i samme sekund som jeg har lagt fra meg boken. Lesson learned.

Jeg ELSKET bok to av The Hunger Games. Det er en av de beste bok-to-i-en-trilogi jeg har lest noen gang. Action fra start til slutt og en uventet og overraskende twist. Filmen likte jeg nesten like bra. Hadde jeg sett den før jeg leste bok tre hadde jeg nok elsket den også. Men jeg ble jo så skuffet over bok tre at jeg egentlig har sagt fra meg hele greiene – selv om jeg selvsagt kommer til å se filmatiseringen av den også 😛 Uansett. Bra film. Bør sees.

6 thoughts on “Bok blir film: The Hunger Games – Catching Fire

  1. Veldig mange som har samme mening som deg angående denne filmatiseringen. Den stemte overraskende bra, haha 😀

    Aha, så du også ble skuffet over den tredje boken? Etter min mening var det en av de dårligste avslutningene av en bokserie jeg har lest. Så skuffet, men hvorfor likte ikke du den da :)?
    – Siri

    • Jeg synes vel den tredje boken var alt for treg. Forfatteren soset vel bare rundt helle tiden og det skjedde ikke så mye. Jeg synes den liksom skulle inneholdt så mye mer på en måte da 😉

  2. Tilbaketråkk: Bok blir film: Divergent | Lesehesten

  3. Jeg liker bok tre men bok to er som du sa overraskende lik filmen . Bok tre sin slutt er alt for brå og epilogen forteller lite. Bok to er en favoritt. Har du lest Harry Potter serien?

Legg igjen en kommentar

