En smakebit på søndag: Sønnen

Hver søndag er det tid for nye smakebiter på bloggen Flukten fra virkeligheten. Her kan du skrive et innlegg med en smakebit fra den boken du leser akkurat nå og dele linken. Det er en super måte og oppdage nye bøker på.

For øyeblikket leser jeg Sønnen som er den nyeste boken til Jo Nesbø, utgitt i forrige uke, nærmere bestemt 19. mars. Så min smakebit kommer altså derfra:

sønnen«Jeg har sluttet.»

Hun la fra seg pennen. «Her på Ila tar vi bare inn aktive rusmisbrukere. Jeg kan ringe og høre om de har plass til deg på hybelhuset i Sporveisgate. Der er det faktisk hyggeligere enn her.»

«Mener du…»

«Ja, jeg mener at du faktisk  ruse deg jevnlig for å få bo her.»

«Og hvis jeg sier at jeg løy fordi jeg trodde det var lettere å få rom her om jeg sa at jeg ikke ruset meg?»

«Så har du svart riktig på også det spørsmålet, men nå har du ikke flere hjelpemidler igjen, vennen.»

Ha en strålende søndag!

32 thoughts on “En smakebit på søndag: Sønnen

  1. Kjekt å lese en smakebit som jeg husker godt fra boken. Satt med nesen i Sønnen i hele går, og har de siste sidene igjen til i dag. Ha en super søndag!

  2. Takk for smakebiten. Jeg har kun lest snømannen av Nesbø. Det er vel snart på tide og ta en titt på flere av hans bøker. Ha en fin søndag!

  3. Dette er ikke akkurat innenfor min komfort sone, men hvis jeg skal lese noe i denne sjangeren tror jeg ok at det blir denne forfatteren jeg sjekker ut. Hørt han skal være veldig flink, selv om jeg aldri har lest en bok av han.

  4. Denne leser jeg også akkurt nå, på sengekanten 🙂 Foreløpig liker jeg den, men der er også deler ved den jeg ikke er så begeistret for 🙂 Ha en fin søndagskveld!

  5. Jag har fortfarande inte kommit mig för att läsa något av Jo Nesbø – men nu såg jag i en bibliotekstidning i veckan att han har fått äran att skriva om Macbeth inför Shakespeares 450-års-jubileum – så nu måste jag ju faktiskt ta itu med honom 🙂

    Fortsatt trevlig vecka!

Legg igjen en kommentar

