En smakebit på søndag: Sønnen #2

sønnenHeisann og god søndag til deg. Her i gården har det vært en fryktelig travel uke med nesten ingen tid til lesing. Og det er så dumt, for jeg vil jo så gjerne ha tid til å lese mye, mye, mye. Men sånn blir det vel bare av og til. Men altså, så leser jeg fremdeles samme bok som jeg leste forrige søndag, men det er en veldig god bok, så jeg serverer like gjerne en smakebit til fra denne. Det er altså Jo Nesbøs nyeste utgivelse, Sønnen, det er snakk om og dagens smakebit er hentet fra kapittelet jeg nettopp leste ferdig:

En torsk, sannsynligvis. Innpakket i plast. Rundt den lå flere plastposer, noen esker med Frionor, kyllingfileter, steker, bær. Lyset ble reflektert i iskrystaller på de snøhvite veggene rundt ham. Han lå i en fryser.

Det er Mari med bloggen Flukten fra virkeligheten som hver uke arrangerer En smakebit på søndag. Her kan du skrive et innlegg hvor du har med en smakebit fra boken du leser akkurat nå også linke til det inne hos henne. En super måte å oppdage nye bøker og blogger på. Jeg koser meg med en buffet av smakebiter hver uke.

19 thoughts on “En smakebit på søndag: Sønnen #2

  1. Jeg hadde verdens deiligste helg forrige helg, med solskinn på kaikanten hvor jeg koste meg med Sønnen. Anbefaler alle skeptikere til å gi den en sjanse 🙂

  2. HAR JO NESBO KOMMIT MED EN NY BOK!? Ursäkta versalerna men HALLELUJA 😉 Hoppas att den översätts snarast! Nästan så att jag är så exalterad att jag vill köpa den på norska 😉

  3. Jeg leste ferdig denne for noen få dager siden, så nå er det mannen min som leser den. Det betyr at jeg ikke kan si noe om den hjemme, han vil helst ikke vite noe på forhånd 🙂 Selv likte jeg veldig godt hovedpersonen og fortellingen hans, men ble irritert på endel av det rundt. Jeg skal kanskje ikke si mer til deg heller 🙂 Ønsker deg en riktig fin søndag!

  4. Jag måste verkligen läsa något av Nesbø! Såg i en svensk bok- och bibliotekstidning att han ska skriva en ny version av Macbeth inför Shakespeares 450-årsjubileum 🙂 så då är det ju verkligen dags!

Legg igjen en kommentar

