En smakebit på søndag: Mapuche

20140413-000031.jpgGod morgen alle mine herlige medbloggere! Er det ikke en fantastisk dag? Det er det i hvert fall her. Fri, kaffe i koppen og smakebiter på løpende bånd i blogglandia. Etter frokost skal jeg ned på skolen og senere skal jeg avgårde å høre min bror spille konsert. Livet er herlig dere!

Det er standard at Flukten fra virkeligheten kjører i gang med smakebiter hver søndag og min smakebit idag kommer fra Mapuche av Caryl Férey som jeg leser akkurat nå.

Hun så Ondskapen, rett inn i øynene. Hun så det hvite og forvrengte fjeset, pupiller mot pupiller, hun så moren klyne av skrekk da de leende rev av henne nattserken for å ydmyke henne.

En kort og grotesk smakebit. Denne boken er full av følelser og elendighet virker det som. Jeg har foreløpig bare lest litt over hundre sider og gleder meg til å komme et godt stykke videre på den idag.

Ha en super søndag dere!

15 thoughts on “En smakebit på søndag: Mapuche

  1. Høres ut som du har en veldig fin dag i vente:-) Så fin og sommerlig header du har fått deg:-) Denne boken gleder jeg meg til å lese og håper at det blir tid til den i løpet av påsken. Ha en hoppende og glad pålmesøndag:-)

    • Takk for det. Bildet har jeg tatt på båttur når jeg var på hytta i sommer. Er noe eget og tankefullt med havet synes jeg. Også savner jeg sommer og hytta så jeg syntes det passet fint å bytte header til denne 😉

Legg igjen en kommentar

